Isnin, 28 Mac 2005

Teringat Kisah Lucu

Kisah lucu nie aku dengar semasa aku on the way nak balik rumah dengan adik aku..Adik aku yang sorang nie kekadang ngam dengan aku tapi kekadang tu kitorang macam anjing n kucing...Anyway kisah nie berlaku bukan pada adik aku tapi officemate dia..Ali namanya(bukan nama sebenar)

Cerita dia camnie..Si Ali yang baru jer bertunang, nie kalau boleh nak jumpa hari2 tapi apala daya dia sebab tunang dia dinasihatkan dek orang tua supaya jangan selalu sangat jumpa..Nak dijadikan cerita, di suatu hujung minggu mereka nie berjanjila nak berjumpa di sebuah restoran. Saper yang tak excited nak jumpa tunang yang jarang2 jumpakan? (Orang yang bertunang jer paham nie)
Ok sambung lak citer tadi...

Si Ali nie dengan wajah 'macho' (dia rasala), pakaian yang smart giler (malam dah siap gosok baju dan seluar, kasut lak dah siap kilat tu)..Yelah excited nak jumpa tunangla katakan..mestila looks goodkan..

Sampai jer kat restoran, Ali call tunang dia, tunang dia cakap, "Dah sampai dah, ada kat dalam restoran nie." Ali tersenyum gembira sebab takyah nak tunggu tunang dia..(Orang pompuang kalau bersiap taula kan)

Ali nie terpacak kat pintu restoran jer nampakla tunang dia yang ayu dan manis..diapun dengan langkah macho bergegas masuk..Ntah macam mana kaki dia tersadung kat pintu masuk restoran..Dan ntah macam mana jugakla dia boleh termelatah dengan tangan menyilang(macam Ultraman tu) diarahkan kat salah sorang pekerja restoran dengan kata "Hah ambik kau!" Pekerja restoran pun terkejut dibuatnya.

Ali dengan selamba pun bangun dan menuju ke arah tunang dia yang masih control ayu tersenyum sumbing jerla..(agaknya balik rumah mesti dia gelak terkekeh)

Aku yang dengar citer adik aku bila dibayangkan pun boleh tergelak sampai semput inikan pula yang mengalaminya.

So, itulah antara kisah lucu yang ingin ku kongsikan dengan kalian.

Insya-Allah aku akan kongsi kisah lucu lain dengan kalian.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails