Isnin, 4 April 2005

Nak hilang stress jab..

Hari nie..aku nak share kisah yang berlaku masa aku di sekolah menengah dulu..Tak yah citerla dah berapa tahun..Kusedari diri nie dah pun berumur 30an...Mana yang perasan muda tu...Akan sampai jugak kalian ke angka tu..ok..

Mak aku surirumah biasala alasannya nak jaga anak2 dan makan pakai suami..Mak aku memang suka dengan budak kecik especially baby boy..
Actually, bukan setakat mak aku jer, ahli keluarga yang lain termasuk aku pun suka dengan bebudak nie...So, adalah sorang jiran nie mintak mak aku baby sitkan anak dia..Haziq namanya..comel n semangat bukan main lagi..Memang geram tengok pipi dia..Si baby Haziq nie masa tu baru umur 3-4 bulan..(sekarang anak teruna dah)

Aku sekolah sesi pagi..Balik jer sekolah aku mesti cari dia..Nak dijadikan ceritanya nie..Mak aku nak mandi..so, dia suruh aku tengokkan si Haziq..

Eh..lupalak aku nak citer..Jiran depan umah aku masa orang bujang..Hensem2 belaka cute miut pun ada..ada student UMla, ada cikgu sekolahla..Ok cikgu sekolah nie memang cute giler..putih melepak tapi slek skit..ketinggian dia 5'2" jer..Aku buat biasa jer dgn diorang nie..maklumla mak aku nie garang tau..

Apa kena-mengena jiran dengan baby Haziq nie? Aku nak citerla nie..
Sambung citer..Aku kena tengokkan si Haziq nie..Aku agak2 tentu jiran depan umah aku tu takde..takut nanti mak aku ingat aku nak jual muka kat diorang tu..aku tengok rumah depan tu pun tutup..
Tengah aku dok agah2 si Haziq..aku dengar bunyi enjin kereta..Alamak! cikgu yang cute tu dah balik dr sekolahla..takkan aku nak chow kot..lagipun line clear tu..mak akukan tengah mandi..aku pun ushala cikgu nie..(sori memang aku tak ingat langsung nama dia)..rupa2nya cikgu nie pun dok usha aku..amboi bertambah mengenyamla aku lawan mata dengan dia...

Dari dalam kereta sampaila kat depan pintu rumah dia asyik pandang jer kat aku..dia ingat aku nak malu konon..sori, dia tersilap orang, aku lawan balik..masa dia bukak tali kasut pun dok lagi pandang kat aku..aih..cikgu nie syok kat aku ker?..perasanlak aku jab..ntah macam mana silapnya..masa dia pusing kepala nak masuk rumah, BAM! kepala dia terhantuk kat dinding pintu..punyala kuat..aku apalagi dengan angkat si Haziq aku pun cakap.."alahai kesian kau Haziq..sakit tak?..Kesian cikgu tu langsung tak kuar rumah amek kasut dia..mungkin dia nak tunggu aku masuk umah..eh mana leh..mesti tunggu dia punya..agaknya dia nak cover line..dia kuar gak amek kasut sambil mata dia jeling kat aku..Aku? aku tak ketawakan dia tapi aku senyum kambing kat dia..kesian tu..sakit n malu..

Sampai sekarang aku masih terbayang kisah nie..yang aku terkilan kan..aku tak tau nama dia..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails