Rabu, 6 April 2005

Sensitif

Semua orang sensitif kalau orang mengata dia..Semua orang sensitif bila kawan taknak kawan lagi..Semua orang sensitif bila sebut pasal hutang, berat badan, sikap dan mcm2 lagila..

Orang pompuan terutamanya sensitif giler. Aku tak nafikan hal ini sebab aku pun memang sensitif. Sensitif tu kata omputeh..kata orang melayunya..cepat terasa hati, tersinggung atau makan hati kot..

Naper tetiba jer aku terfikir benda nie semua? Macamla takde benda lain yang nak aku fikirkan..Aku terfikirkan benda nie sebab baru2 nie suami aku kata yang aku nie sensitif giler..kekadang sampai buat dia pening kepala dan juga buat dia tak tahu apa yang aku hendak.

Kalau aku tak sensitif tak mungkin aku dapat berkongsi cerita dan masalah dengan orang lain..Kekadang ada gak kengkawan yang share problem diorang dengan aku..Sebab? Sebab aku suka mendengar and at the same time aku cuba beri nasihat, sokongan dan tak lupa juga galakan. The same thing yang aku harapkan dari kengkawan aku tak lupa juga suami tersayang..cewah...

Pada rakan2, sahabat-handai aku pinta janganla terasa hati dengan sikap aku kerana aku tak pandai nak berlakon atau berpura2. Aku adalah aku..Insya Allah aku akan cuba untuk menjadi kawan yang lebih memahami dan mengerti tapi kalian jua harus begitu..Tak adillah kalau aku sahaja yang berubah sedangkan kalian tidak..Bodek ker macam tu? kalau tak bodek camner kalian nak sayangkan aku kan?

Untuk suami tersayang janganla anggap I ni terlalu sensitif gitu. Kalau I tak sensitif i would not understand what are your feeling. takkan nak merajuk tak boleh kot..isteri you nie bermanja dengan saper kalau bukan dengan suaminya..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails