Jumaat, 13 Mei 2005

Dia kawan yang best giler...

Aku nak citer pasal kawan yang best giler...Nama dia DIANA[bukan nama sebenar]..Aku dah lama kenal dia..Sejak dari dia umur belasan tahun lagi...Camner leh kenal? Tak yah citer camner leh kenal sebab kitorang berkawan pun dah lama dah..dah berpuluh puluh tahun pun...walaupun jarang berjumpa tapi hati kami terasa sungguh dekat...Psst..dia tak tau pun yang aku sekarang nie dah join blog nie..kalaula dia dapat tau...camner ek..? Kitorang memang 'ngam' giler..mana taknya akula yang dok ajar dia shopping bebarang make-up yang branded...boleh bayangkanla kitorang pernah shopping sama2 habiskan RM400/ sehari...mengalahkan anak orang kaya..pedulilah..janji kitoranga happy dgn barang yang kitorang beli tu..Aku gakla yang ajar dia berchatting...dia lak terlebih..siap gi blind date lagi...hah..yang pasal blog nie jer aku lum bagi tau kat dia...nanti kalau dia tau..silap2 dia boleh buat group sendiri nanti..Dok citer pasal dia nie..aku teringatla masa dia mula nak mengenal erti cinta..


Adala kan satu masa tu...dia dok jatuh cintan dengan sorang jantan di tempat kerja aku..Dia tanya kat aku "Ok ke kalau berkawan dgn si Atan (bukan nama betul gak ni) tu?" Aku jawabla.."Ala..kalau kawan apala salahnya..". Rupa2nya Diana nie dah siok lak kat Atan nie..Walhal bukannya dia tak tau betapa playboyanya si Atan nie..Then satu hari tu...Diana call aku untuk memberitahu yang si Atan nie nak pinjam dia duit..Nak buat apa? aku tanya..Diana jawab yang si Atan nie nak pinjam sebab dia tengah sesak...aa' eleh..takkan baru berkawan dah pandai pinjam kot...So, aku tak tau sama ada Diana bagi pinjam atau tidak..Sebabnya bukan aku taknak amek tahu tapi sebab masa tu pun aku sedang dalam krisis yang teruk..Diana tak perasan kot sebab aku nie jenis "happy go lucky" lagipun kitorang ngam pun bukan bermakna kitorang selalu berkepit...

Selepas seminggu atau dua minggu aku dapat tau Si Atan nie dah siok giler dengan pompuan lain...Nama dia aku dah lupa tapi Intan kot..Aku punya 'beng' masa tu...Sebab Si Atan nie terang2 layan baik giler kat di Intan nie depan aku masa kitorang gi rombongan ke Langkawi...kebetulan lak si Diana nie tak dapat nak pergi..nasib baik tak pegi..kalau tak, dah tentu..dia tangkap syahdu..aku tak tahu naper lak si Diana nie tak nak ikut aku gi rombongan...

Si Intan nie pun macam suka lak...Iyala pompuan mana yang tak happy bila dilayan bagai puteri...Si Intan nie tak tau yang Si Atan nie dok berkawan..eh berkawan..bercinton dengan si Diana...Masa kat Langkawi tu, sempatla aku menemuramah Intan, si Intan nie pun citer dgn aku yang si Atan nie rajin tul bagi bunga kat dia...boleh kata hari2 lak tu..Mang hai..mana si Atan nie dapat duit beli bunga?..hah kau..bukan takat terkezut beruk..rasa nak pengsan pun ada bila aku dengar citer betapa romantiknya si Atan nie..

Aku tak nak berlengah lagi dah...terusla aku citer kat si Diana..Aku dah tak kisah Diana nak marah ker nak apa ker..asalkan si Diana tau citer yang sebenarnya..aku tau Diana frust tapi takla seteruk mana kot..yang si Atan nie..rupa2nya bukan setakat Intan jer dia layan ada pompuan lain gak yang dia layan...Patutla Diana tak terkezut sangat bila aku citer pasal Atan Si playboya tu...Si Atan nie ingat muka hensem orang siok kat dia agaknya...

Nasib si Diana nie kira okla..dia frust tak lama...Sebab lepaih tu dia jatuh cinta lagi tapi kali nie dia sungguh bertuah..cinta kedua nie walaupun penuh onak dan duri...kini berjaya dikukuhkan dengan ikatan perkahwinan...aku pegi wedding dia..diwajah dia tu penuh dengan warna kebahagiaan...Aku bersyukur dan gembira dengan hidup dia sekarang...

Jauh disudut hati..betapa aku ingin sekali berjumpa dengan dia namun apakan daya jarak dan masa memisahkan kami..terpaksalah aku hanya 'berjumpa' dengannya ditalian ataupun bertukar2 e-mail...Kalaula dia tau aku menulis di blog...mampus aku kena marah..harapnya tidakla...nantilah..suatu hari nanti aku akan suruh dia join blog nie...

1 ulasan :

  1. Best kan kalau ada kawan baik? Tapi kwan baik saya dah lama meninggal dunia saya lah puncanya.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails