Rabu, 18 Mei 2005

Ketawa mengubat duka...

Hari ni kawan aku yang tersayang nie..sedang dalam kesedihan...kesian aku dengar citer dia..As usual, aku hadiahkan kata2 hikmat dan semangat..semoga kesedihan yang ditanggung tu dah pun berakhir..Kalau belum berakhir gak..hah ni dia..aku nak citer kat dia satu lagi pengalaman yang sememangnya buat aku ketawa dan senyum sendirian bila mengingatinya.. Kalau dia masih lum happy gak..hilang dah idea aku..tak taula nak buat apa lagi...

Anyway, citer yang nak aku sampaikan nie...bukan citer tipu..citer yang betul2 berlaku kat aku masa aku bujang..berlaku kira2 sepuluh tahun dulu...hhmm..haii..aku pulak yang tangkap sadis..mana taknya..buat aku rasa lebih tua jer...takperla..demi kawan aku tu...aku citer gak..

Hah..sambung citer..Kisah nie berlaku masa aku dgn adik aku dalam perjalanan nak balik dari kerja..Maklumla aku dgn adik aku masa tu kerja di satu tempat kerja...Lagipun masa tu dia belum ada pakwe dan aku pulak dah takde pakwe...

Di tempat kerja kami ada sorang awek tu baru join kerja..kebetulan pulak dia nie ex-classmate adik aku...Adik aku pun tak menyangka ex-classmate dia nie join tempat kitorang kerja tu..Maklumla dia nie memang cun n ada style lak tu...Hidung dia mancung, kulit dia putih melepak..hhmm..memang jadi sebutan kat tempat kerja kitorangla..jeles? hishh..tak baik tau..aku dan adik aku buat biasa jer..sebab ex-classmate dia nie pun jenis selamba dan tak meyombong ...

Eh lupa lak nak bagi tau nama dia..nama dia Amy...Amy nie memang pandai bergaya....Mungkin sebab masa tu dia ada amek course secretary secara sambilan...

Masa tu masing2 pegi n balik kerja dgn bas mini...alahai teringat aku..betapa sesak dan padatnya bas mini nie..pada yang tak tau apa dia bas mini tu..gi Muzium Negara kat KL tu..ada sebuah bas mini no. 55 dijadikan pameran kat Muzium tu..

Ok..sambung citer...Di satu hari petang..masa kitorang (aku dan adik aku) kat perhentian bas..yalah nak tunggu bas mini tulah...Dari kejauhan kitorang nampakla si Amy nie..Huih..jalan punyala laju...yelah mungkin dia takut ketinggalan sebab rutin bas mini ni tak menentu lagipun kalau kitorang cepat maka merasalah kitorang duduk...kalau tak, berdirila sampai umah...

Biasalah..kat perhentian bas tu pun ada ramai orang termasuklah satu kumpulan lelaki yang bolehla tahan baik dari segi rupa dan pemakaian pulak segak betul...Group lelaki (adala dalam 3-4 orang) nie di sebelah aku dgn adik aku berdiri...

Aku tak taulah sama ada adik aku perasan ke tidak..Si Amy nie bila ternampakkan group tu..tetiba jer dia nak catwalk...Tadi aku tengok punyala laju jalan tetiba jer nak catwalk..nak control cunla tu..kata hati aku...Secara2 tetiba dan tak semena2 dlm dia dok catwalk tu, kaki dia terpeletok betul2 depan group nie siap melatah lak tu...Oh mak kau!...Aku dan adik aku apalagi, masa tu gak kitorang ketawa berdekah2...Rupa2nya adik aku pun dok perhatikan si Amy, so apalagi...bukannya niat kitorang nak ejek dia tapi kitorang nie memang takleh nak control...Sememangnya aku kesiankan si Amy nie tapi apa nak buat benda dah terjadi...Nasib si Amy sungguh baik..tak lama lepas tu bas pun sampai...sambil nak naik bas tu sempat dia cakap kat kitorang..malunya wei...aku dan adik aku apalagi sambung ketawa yang belum reda dari tadi..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails