Rabu, 25 Mei 2005

Nak pegi ke tak nak nie?

Aku baru jer tepon kawan aku yang baru balik bercuti dari Penang. Aku ingatkan dia begitu seronok pegi bercuti tu. Rupa2nya dia tak seronok sebab anak dia yang baru berusia 10 bulan tu demam sampaikan dia terpaksa amek emergency leave hari nie. Katanya kat sana punyala panas, mungkin anak dia tak biasa berjalan jauh. Aduihh.. nie yang tak best nie... Mana taknya, aku lak akan mengikut mertua aku ke sana bulan depan.. Anak aku lak muda empat bulan dengan anak kawan aku tu... Hubby lak bila aku tanya macam tak nak jawab. Takkan aku dengan anakku jer yang ikut.. Ayah mertua aku dah booking tiket flight hari nie.. Aku tak yah nak risau pasal duit tiket sebab mertua aku belanja. Hissshh...adik aku lak marahkan kat aku.. Katanya, "Anak kau tu kecik lagi, antibodi dia tak kuat" "Kot kang dia demam kau jugak yang susah" katanya lagi. Lagila aku risau..

Kalau aku tak nak ikut, apa alasan aku nak bagi kat mertua aku tu? Diorang tu dah berangan nak bawak cucu diorang gi makan angin.. Yang hubby aku pun diam jer macam takde benda.. Dia siap sound kat aku orang dah bawak awak gi jenjalan pun awak tak nak ker? Bukan aku taknak tapi kalau aku dgn anak jer, baik tak yah pegi..

Fening kapla..fening dibuatnya...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails