Jumaat, 17 Jun 2005

Ateh

Semalam aku berborak dengan Ateh (adik aku no. 4), sajer nak tanya khabar. (padahal hampir setiap hari aku call dia tanya khabar). Dalam dok berborak tuh, Ateh complain pasal mak. "Ala Ateh mcm la ko tak paham dengan perangai mak kita tu", jawab aku nak sedapkan hati dia. Aku pun heran gak naper mak tak ngam dengan anak2 pompuan dia. Ada jer yang tak kena. Kalau aku citer kat sini tentu korang ingat aku tak sayang kat mak aku tuh. Aku tetap sayang mak aku. Buruk macam mana sekalipun dia tetap mak kami, yang melahirkan kami 6 beradik (termasuk adik bongsu pompuan yang sudah tiada lagi tu).

Kekadang tuh aku kesian gak memikirkan nasib Ateh adik aku yang masih single mingle nieh. Dia pernah bercinta tapi putus di tengah jalan. Ex-bofren dia selalu merujuk segala masalah antara mereka berdua kat aku. Masa Ateh break off dengan x-bofren dia nie, aku memang tak puas hati langsung. Aku betul2 ada gak bersuara dengan Ateh naper tak berbincang bebaik dengan si dia tuh. Ateh buat dek jer dengan aku. Ateh langsung tak nak citer dengan aku masalah yang menimpa di antara mereka berdua.

Aku pun cuba pendekatan lain, aku buat perang psikologi, aku ajak dia gi makanla, ajak dia gi main bowlingla. Dari situ aku dapat tau yg bofren dia dah ada org lain. oooo..patut ar bofren dia dok call aku merungut pasal adik aku. Nak cari sebab utk break-off la tuh..Kurang ajar punya jantan. Aku nie beria2 back up dia, rupa2nya dia dah pasang pompuan lain. Siot tul. Peh tuh dia mintak break off dengan Ateh hantar sms jer. Kepala hotak berjambul betul. Dah la tuh siap pos kad kahwin dia kat bapak lak tuh.

Aku kesian betul kat Ateh. Aku pujuk hati Ateh. Macam2 yang aku buat. Tapi tulah Ateh, dia macam dah tawar hati nak terima cinta lagi. Apa yang aku cakap dia buat dek jer. Suruh kerja pun dia taknak. Dia lebih suka dok umah mengasuh anak orang. Takper sekurang2nya dia tak kesunyian kat umah.

Aku tetap terus berdoa semoga suatu hari nanti Ateh akan jumpa lelaki yang betul2 bertanggung jawab, yang boleh membahagiakan dia ke akhir hayat. Insya Allah.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails