Isnin, 20 Jun 2005

Hujung Minggu yg best...

Sabtu (18/06/05) - Kami (aku n hubby n baby Julia) ke Puchong melawat uwan (sebelah hubby) berumur 84thn yang semakin hari semakin lemah. Beberapa hari sebelum nie kami terima panggilan dari Mak Tam (adik mak mertua) yang uwan langsung taknak menjamah apa2 makanan pun. Uwan nampak gembira bila kami sampai petang tuh. Dia walaupun terbaring di atas katil masih mampu tersenyum melihat kami dan dia paling seronok melihat ramai yang menziarah dia. Petang tu jugak kami terus ke rumah mak bapak aku, hati aku dah berlagu riang. Belum sampai pintu rumah Alang dah tepon aku dah tanya kat mana. Terkezut dia tengok aku dah terpacak kat pintu rumah dah. Terus diorang capai Julia..ooo..diorang nie bukan rindu kat aku rupanya. Rindu kat Julia..sabar jerlah..Tak sempat aku nak salam mak n bapak, Julia diorang dah disambar dek bapak. Sempat lagi tengok konsert Akademi Fantasia 3. Yang best tuh, Fuad dah kuar. Aku dah agak dah, lagipun aku pun bukannya minat dengan Fuad nie. Mana taknya, overacting sangat. Anyway, aku dapat tau si Aidil tu MC masa dia kat Akademi Fantasia tuh. Dia baru jer join MAS(Malaysian Airline System). Kalau tak silap, dia kena bayar sejumlah wang kat MAS sebab dia masih ada kontrak dengan MAS masa dia kat Akademi Fantasia.

Ahad (19/06/05) - Pagi lagi mak dah masak dah. Fuh..lega aku tak yah masak. Pemalas betul aku nie. Dok rilek2 tu, Bang Cik (adik no.5 n bongsu) mintak tolong buat bihun goreng, nak gi berkelah katanya. Sabar jerlah. Ingatkan nak rileks abis2an. Lepaih tengok Melodi kami berkaraoke (jangan tak caya bapak pandai nyanyi lagu Sampai Hati oleh kumpulan Spring) peh tu didatangi tetamu dari Felda Palong (adik bapak no.2). Alang ajak Anep (adik sepupu) gi beli bihun sup (aku la yang rasa dulu sup tu, cik Azima oi..). Berpeluh2 kami makan bihun sup tu. Fuh sedapnya..(jgn jeles yer Azima). Ingat kot nak gi tengok Atuk n Uwan aku tapi dah tak sempat sebab hubby cakap nak gi beli barang skit. Alaa..sian atuk n uwan mesti tertunggu2 cucu dia datang agaknya. Next weekla kami pegi.

Aktivi hujung minggu yang meletihkan tapi menyeronokkan aku. Harapnya hujung minggu nie juga akan menyeronokkan aku. Insya Allah.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails