Sabtu, 11 Jun 2005

Masa Di Penang

Ini bukan kali pertama aku menjejakkan diri di Penang. Sebelum nie aku pernah ke Penang. Seronok? Memangla seronok, namapun bercuti kan. Dahla hotel ditaja peh tu naik kapal terbang lak tu. Tapi aku tak shopping pun kat saner. Mak mertua aku siap beli jeruk utk kengkawan dia. Aku tak beli apa pun. Aku pun rasa pelik gak. Sebelum nie aku giler shopping tapi sampai kat Penang keinginan nak membeli belah tu langsung tak wujud.

Rabu (8/06/05) - kami naik flight pukul 1.45ptg dan sampai di lapangan Bayan Lepas, Penang tepat jam 2.45ptg. Dah ada orang menanti kedatangan kami. En. Amir nama dia. Terus kami ke Sheraton Hotel tempat kami menginap selama 3 hari. Depan Sheraton ada KFC di sebelahnya pulak pasaraya Giant.
Dalam Sheraton tuh jugak ada pun tapi tak ingat lak nama dia. Takde sebarang aktiviti kecuali pada waktu malam tuh hubby gi tengok perlawanan bola sepak persahabatan antara Malaysia dan Singapura. Pasukan Malaysia kalah. Aku tak ikut hubby sebab aku ada aktiviti aku sendiri dengan adik ipar aku. Aku tidurkan Julia dan tinggalkan dia dengan mak mertua. Lepas tuh aku gi ke pasaraya Giant yang tak begitu besar lepaih tuh gi KFC tapau utk mak mertua aku. Lepas anta KFC kat mak mertua kitorang turun balik terus ke pub yang ada kat dalam hotel. Kebetulan pulak ada "Ladies Nite". Aku masuk dengan adik ipar aku. Tak sampai lima belas minit aku dah panas bontot sebab teringatkan baby Julia, terus aku ajak adik ipar aku balik bilik.

Khamis (9/06/05) - Pagi hingga malam. Buat kali pertamanya kami mengelilingi Penang. Dah tentulah ada tourist guide yang bawak kami keliling pulau. Orang Penangla katakan. Kalau dah dok kat Penang tuh wajib bagi setiap pengunjung nak merasa asam laksa, nasi kandar tak lupa jugak pasembor. Dah orang Penang yang bawak, tentulah kitorang dapat merasa yang terbaik. Antara tempat yang kami lawati adalah Muzium Perang Batu Maung, Jln Gurney, Batu Feringhi, Padang Kota Lama, Tropikal Fruit Farm dan tak lupa jugak tempat perpindahan mangsa Tsunami.

Jumaat (10/06/05) - Hari terakhir kami di Penang. Disebabkan waktu flight adalah waktu selepas waktu sembahyang Jumaat, maka kunjungan kami di Super Komtar dipendekkan. Tapi mak mertua aku sempat beli sepasang kasut begitu jugak adik ipar aku. Aku tak beli apa2 pun sebab aku rasa Mid Valley lebih banyak pilihan berbanding di Komtar tuh. Tepat jam pukul 5.00 petang kami dah pun sampai KLIA, Sepang.

Itulah antara aktiviti sepanjang aku bercuti di Penang. Alhamdulillah sepanjang kami berada di Penang tuh baby Julia langsung tak meragam. Baik tul anak mak nie. Nanti mak bawak Julia gi jenjalan lagi yek.