Jumaat, 29 Julai 2005

Cinta ini..

Pernah tak korang ditanya dek seseorang jikalau si dia dan mak kita ditengah laut, saper yang kita pilih dulu? Si dia atau mak kita? Aku pernah disoal dek hubby dan pernah juga disoal dek orang lain. Aku sebenarnya tak suka soalan nie. Rasa macam dipaksa untuk memilih. Nak jer aku cakap mak aku satu jerk takleh diduplicate, takleh di copy. Tapi nanti si dia ingat aku tak sayang dia lak. Bukan tak sayang, tapi itu jawapan jujur aku. Mak aku adalah segalanya. Dia yang melahirkan aku ke dunia yang fana ini. Si dia @ hubby yang aku cinta yang aku kasihi tetap aku sayangi tapi kalau dia berubah hati, cinta aku itu akan hancur dan pada mak tempat aku mencurah perasaan.

Aku bukan bermaksud nak sakitkan hati dia. Tapi tak seharusnya soalan tu ditanya. Tak adil tau. Kalaulah sekeping hati nie boleh ditambah jadi dua ker tiga ker. Takper jugak. Inilah jawapan jujur aku. Sejujurnya dari hati aku sendiri. Kenapa mesti kita persoalkan hati dan perasaan si dia kalau dah kita tau hati manusia senantiasa berubah2.

Pada kawan aku tu, maafkan aku. Inilah jawapan yang boleh aku berikan. Aku taknak beri penjelasan panjang lebar sebab persoalan sebegini boleh menyinggung hati dan perasaan. Silap2 boleh menjejaskan hubungan yang akrab. Tapi apa yang pasti cinta dan kasih sayang tak boleh dijual beli. Jangan lupa juga hati dan perasaan tak boleh dipaksa untuk membuat pilihan antara si dia dan mak (atau keluarga rapat kita).

Selamat berhujung minggu sumer...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails