Jumaat, 22 Julai 2005

Julia demam lagi..

Hari nie aku terpaksa amek emergency leave..Julia demam lagi..badan dia panas, dia pun asyik mengengek dari malam tadi.. Malam tadi pun aku tak tido dibuatnya. Kesian Julia, sib baik ubat demam ada lagi. Agaknya dia nak beralih bulan kot sebab tu dia demam tu. Tengah hari tadi hubby balik umah siap check badan Julia panas ke tidak. Peh tu hubby gi semayang Jumaat and direct back to office.

Aku tengah tunggu dia balik nie. Nak ajak dia bawak Julia gi klinik. Tapi rasanya tak yah kot. Sebab sure doktor tu bagi ubat yang sama. Tapi Julia nie demam tak pulak dia melepek lembik, lasak jugak, dok manjat tanggala, kerusilah..adusss..pening pala dibuatnya..but then peh tu sure dia mengengek..alahai..aku lagi suka dia lasak dari mengengek..rimas telinga dengar dia ..hekhekeehek..adusss..sib baik ada pengalaman..tidak, memang hilang sabar aku dibuatnya.

Esok pulak ada final soccer game Negeri Sembilan vs Selangor. Hubby dah siap2 beli tiket dah nie. Camner nie, Julia tetiba lak demam..takkan nak bawak pulak..aduss..Aku sebenarnya maleh nak pegi sebab aku nak nengok Konsert AF3 tu. Boring tul lar..

Aku pun bukannya minat sangat bolasepak nie. Hubby jerk yang beria2 nak gi tengok. Tengoklah besok, kalau Julia masih demam gak, tak dapek la nak gi Stadium Paroi tu. (Hah..lagi bagus, dapatla aku nengok Konsert AF..hehehehehe) Jangan ditanya kenapa aku tak minat bola sepak. Aku bukan tak minat langsung. Aku tak minat sebab aku tak tau rules soccer nie..tetiba jerk kang offside..boring jerk nengok..pas tu tetiba lak kang foul...lagilah aku boring..elok tengah bersemangat terus hilang mood nak nengok...tapi orang kata itulah yang seronok pasal bola sepak nie. Lagipun time gol sumer orang faham..sebab takde bahse lain untuk perkataan GOL nie..aahh..malasla citer pasal bolasepak nie..

Aku sebenarnya tengah sedih nie...minggu nie tak dapat balik KL jumpa famili aku..minggu depan pun camtu gak..minggu nie pasal bolasepak tu..minggu depan lak sebab hubby ada bowling tournament inter industry. Sedihnya...

Takperlah...hubby dah janji dia nak amek coti minggu lagi satu (Isnin). Boleh ar aku lepak lelama skit dengan famili aku tu..yeay..syoknyaaa...

So, dapatlah aku nengok FINAL konsert AF dengan family..Itulah dia sebalik duka ada suka rupanya...bestnya...

Anyway...selamat berhujung minggu sumer...babaiiii....

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails