Selasa, 23 Ogos 2005

benci..

Kalau kau dah benci tengok aku
Aku lagi benci bila dengar nama kau
Jangan kata nama, dengar suara kau pun aku jadi allergic
Kalau kau kata aku teruk
Apa kurangnya kau yang lebih teruk dari segala jin tu
Kalau aku gila
Kau tu lagi gila
Kalau aku lawa
Kau langsung tak lawa (Muka cipan lagi lawa dari kau)
Kau aku takut dengan angin kau tu
Kau belum tengok aku naik angin tau


Eh eh apsal nie? Aku marah kat saper nie? Sebenarnya aku tak marah kat sesapa pun. Cuma inilah ayat yang biasa terlintas di kepala otak and hati aku bila aku marah kat seseorang. Tak taulah apa akan jadi kalau betul cakap2 ayat2 tu semua bila aku tak puas hati dengan sesapa yang aku beng sesangat.

Tak baik kan? Nak wat camner, but so far aku belum lagi gaduh sampai kuar ayat2 camtu. (Baik ler tu kekonon). Bukan nak tunjuk betapa baiknya aku nie. Aku tahu dan sedar diri aku lebih dari orang yang mengenali aku.

Bukan semua orang suka dengan hakikat kebenaran yang terjadi pada diri mereka. (aku tak terkecuali). Tapi kekadang tu aku pun fikir gak, buat apala aku nak berangin dan marah sampai macam tu sekali? Nanti bila dah lelama sure aku rasa menyesal nak marah2 kat orang sampai cam tu sekali.

Itu time berangin dengan orang tu. Bila time ok tu, siap gelak2 and laga hidung lagi. (Boleh ker camtu?). Padahal aku bukan tak tau marah tu buat aku jadi lebih tua, jiwa aku lebih tersiksa. Orang yang beragama Islam takkan macam tu perangainya. Ha’ah ya tak ya gak..apalah nak jadi kat aku nie..hish hish hish..macam manala perut mak aku nak sejuk kalau macam tu perangai aku. Kesian mak aku yang mengandungkan aku yang penat lelah didik aku jadi orang yang bebaik, aku pulak sendiri buat perangai macam nie. Padahal aku gak yang marah nanti kot ada orang dok ngata mak aku tak pandai didik and ajar anak dia. Kesian mak. Tapi camner nak buang perasaan marah, benci dan meluat tu?

Susah betul nak jadi penyabar ni kan? Banyak betul dugaan orang sabar nie, betul ker? Ntah aku pun tak pasti. Aku pun bukannya penyabar, cepat jer nak berangin. Bila pikir balik, menyesal sesangat sebab mulut celupar aku nie tak reti nak diam bila berangin. Takperlah..at least, sekarang nie I have learned my lesson. Aku nak jadi super cool mom for my children. (mintak2lah bolehlah hendaknya). Insya Allah.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails