Selasa, 30 Ogos 2005

Merdeka!!!

Hari nie 30/08/2005, maknanya detik 12tgh mlm nanti akan kedengaran di KLCC, Sungei Wang, Dataran Merdeka dan lain2 tempat serata Malaysia laungan MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

Genap detik 12tgh malam 31/08/2005, Malaysia meraikan hari kemerdekaan yang ke 48. Alhamdulillah..segala puji keatasNya dan Syukur diatas nikmat kemerdekaan ini. Besoknya pulak hari Israk & Mikraj. Tapi bukan semua negeri coti pun. (Din, akak dah jawab kat sini tau). Takperlah janji aku menikmati 2hari coti. heeheheheeh

Pihak media (tak kiralah apa jenis pun) memasing dok memberi kita ingatan untuk menghayati dan menikmati hari merdeka. Tapi berjaya ker message diorang ke semua penduduk Malaysia nie? Kekadang aku pun rasa biasa jerk. Tapi bila difikirkan, camner nak menghargai hari kemerdekaan nie, aku sendiri tak pasti. Bukan maksudnya aku langsung tak menghayati atau menghargai apa yang kita dapat selepas merdeka nie. Aku sendiri tak pass dalam mengenali menteri2 di Malaysia nie.

Yang aku kenal of cosla Pak Lah, PM negara kita peh tu Najib timbalan PM. Yang len2 tu aku kenal mcm Samy Vellu sbb tol, Rafidah sbb AP. Dulu aku tak kenal saper Datuk Effendi tu tapi sbb dia kahwin dgn Tiara so aku kenalla dia tu rupanya bekas menteri pertanian. Peh tu yang terbaru menteri dlm negeri Dato Azmi (ker Tan Sri)tu yang kahwin dgn Normala Samsudin. Teruk betul aku nei. Apala nak jadi dengan aku nie pun aku tak tahu. Of cos aku tau saper menteri pendidikan tapi timbalan dia aku tak tau. Aku sorang jer ker yang macam nie?

Nak salahkan saper? Media atau diri sendiri? Kekadang pihak media lebih citer pada hiburan, tapi kalau kita tak tengok takkan diorang nak siarkan. Hishh..apala yang aku mengarutkan nie.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails