Jumaat, 12 Ogos 2005

Nak MC?

Aku sebenarnya tengah gatal hidung, tekak dan mata nie. Dah lama aku tak mc dah nei. Keadaan macam nie buatkan aku nak MC jer. Hah..buat jangan tak buat. Aku teringat lagi ada satu kisah pasal MC nie. Benda nie berlaku masa tahun 1997. Rasa macam baru jer berlaku.

Kerja masa tahun tu adalah tahun yang paling best. The best ever. Tak mungkin hilang dari ingatan aku nie. Aku masa tu kena check kerja clerk2 yang proses order termasukla kerja sorang minah nie. Nama minah (Melayu) apa nak letak nama dia ek? Oklah kita letak nama dia si Bunga. Cik Mek Molek nama dia sebenar takleh bagi tau. Mampus dia taknak ngaku aku kawan sebab aku bocorkan rahsia nie kat orang len.

Si Bunga nie kalau buat kerja memang bagus. Dia tak paham dia tanya peh tu kerja dia pun cekap gakla. Dia pun pandai ambik hati customer/client kitorang masa tu. Seronok tengok dia buat kerja. Dia pun happy kerja ngan aku kot. Nak kata aku baik takla jugak tapi kekadang tu aku 'laser' jugaklar. Ok ok kita sambung citer..asik puji dia kot kang muntah berlilah lak korang baca aku dok puji dia lelebih. Kot ntah2 dia pulak yang kembang hidung sebab terbaca aku dok puji dia jer.

Nak dijadikan satu cerita, dia nie dah plan nak MC surelah dia tak citer kat aku kan? Aku nie supervisor dia, kot nanti kena marah ngan aku. Aku ingatkan dia MC satu hari, boleh pulak doktor bagi dia MC sampai 2 hari. Heran gak aku. Baiknya doktor nie, sampai bagi 2 hari MC. Yelah, setau aku si Bunga ni dok bagitau dia MC pun sebab sakit kepala. Ai..takkan sakit kepala pun sampai MC 2 hari kot.

Bila dia datang kerja, aku pun tanyalah. Sakit apa? Sebenarnyakan kak..saya nak MC sehari jer. Malas nak gi kerja. (Dia ni lurus bendul skit bila cakap ngan aku) Dah tu? aku tanyalah kan. Saya cakaplah saya selalu sakit kepala peh tu doktor tu check blood pressure(BP). Terus doktor bagi MC 2 hari sebab BP saya tinggi sangat. Hahahahahaha..tulah nak tipu MC lagi. Tu baru sikit tu. Tak berkat tau tak. Kata aku lagi. Ingat kot dia dah sadar dah..hhmm next change dia buat lagi. Sib baik masa tu aku dah transfer ke department lain.

Pada yang nak MC tu, biarlah MC yang betul2 sebab korang sakit. Lagipun kisah nie bukan terjadi kat si Bunga sorang jer. Hubbynya kawan pun camtu gak siap masuk wad seminggu lak tu. So, nak MC biarlah yang betul2 sakit bukan yang dibuat2. Ceewaaaah...macamla aku nie baik sesangat pulak.

Anyway, selamat berhujung minggu sumer. Tapi aku kerja daa besok..bohsan!!!

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails