Jumaat, 9 September 2005

CINTA BUTA???

Betul ker cinta itu buta? Atau sebenarnya takde istilah cinta buta, yang sebenarnya manusia itu yang buta cinta. Yang tak tahu menilai dan menghargai cinta. Cinta tak pernah buta. Cinta itu agung. Kalaula cinta itu buta, cacatla cinta itu. Tapi kalau dah cacat dah nampak kekurangannya itu kenapa masih mahu cinta?

Jadinya selama ini cinta itu tak butalah ek? Yang buta sebenarnya manusia, bukan buta penglihatan tapi buta akal dan fikiran. Terlalu mengikut perasaan. Ahhh..betapa uniknya makhluk bernama manusia ini. Bila asyik bercinta selalu lupa dunia yang nyata. Tapi bila terputus cinta barulah sedar cinta sesama manusia ini tak kekal. Bukan tak tahu cinta mana yang kekal, bukan tak tahu cinta mana yang kekal tapi kenapa? Kenapa makhluk bernama manusia ini jugalah yang menjadi pemusnah alam semesta. Berbunuh sesama sendiri, merogol darah daging sendiri malah sanggup menikam belakang sesama sendiri.

Yang maha Esa tak pernah melarang manusia bercinta kecuali sesama jenis. Yang terang dan nyata cinta sesama jenis ini dikutuk, dilaknat spt termaktub di dalam Al-Quran. Bukan takde ilmu agama bukan takde akal fikiran. Yang telah kembali ke pangkal jalan, Alhamdulillah tapi yang masih belum mahu ke pangkal jalan. Tak takutkah mereka dgn seksaan api neraka? Tak takutkah mereka dgn balasan di dunia.

Ini doaku hamba paling lemah…Ya Allah....Segala puji ke atasMu, Maha Pengampun lagi Maha Penyayang, Yang memiliki hari pembalasan (kiamat), Hanya kepadaMu kami sembah dan kepadaMu jualah kami meminta pertolongan, Berilah kami petunjuk di jalan yang lurus (jalan kepada yang kau beri nikmat), bukannya jalan yang merekai kau murkai dan bukan jua jalan yang sesat…Dari maksud surah Al-fatihah..Wallahualam..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails