Jumaat, 30 September 2005

Harapan

Semalam aku busy, hari nie pun aku busy gak..cewaahh..macamlah orang nak tau sesangat. Itulah sebab naper aku tak dapat nak bercerita.

Tapi hari nie aku curik2 masa untuk bercerita tentang harapan aku. Dulu masa aku solo aku berharap sesangat dapat dijodohkan dengan orang yang sayangkan aku, yang mengambil berat pasal aku dan macam2 lagilah. Alhamdulillah..doaku termakbul. Kekurangan tu tetap ada. Tapi aku pun ada gak kekurangan kan. So, takleh la aku nak harap sempurna 100% kan.

Sekarang nie harapan aku dah lain pulak dah. Maklumla sejak dah ada Julia nie, aku harap bila dia dah dewasa nanti jadi orang yang bebaik. Tentulah aku kena didik dia dari sekarang. Kekadang tu takut gak sebab Julia kekadang terlalu dimanjakan dek atuk dan uwan (belah ayah dia belah aku nie lagilah). Aku pun manjakan Julia gak tapi bertempat. Semenjak dua menjak Julia suka mengengek. Geram pulak aku dibuatnya. Itu cara dia nak tarik perhatian kami ler tu.

Kekadang tu aku pun takut gak harapan aku tu tinggal harapan. Sebab tu aku tak pernah lupa mendoakan agar Julia menjadi anak yang solehah. Mungkin itu gaklah harapan mak n bapak masa aku kecik dulu. Bila Julia dah besar nanti aku nak bagi tau kat dia yang aku tak mampu nak beri segala kemewahan tapi aku akan cuba penuhi setiap keperluan dia. Insya Allah. Macam tu jugak bila mak dan bapak dok selalu pesan kat kami suruh kami pandai menjaga diri dan pandai2 membawa diri. Mak dan bapak walaupun tak mampu nak beri kemewahan tapi diorang sarat dengan kasih dan sayang dan mereka sedaya upaya memenuhi setiap permintaan anak2. (nie yang buat aku nak balik jumpa diorang nie)..isk isk isk..

Bila aku dah jadi mak nie..barulah aku mengerti dan lebih menghargai mak n bapak. Kalau dulu aku ada gak berbalas cakap dgn diorang especially dgn mak tapi sekarang nie aku tak buat camtu dah. Aku tau sekarang nie giliran aku pulak merasa menjadi mak macam mak aku dulu. Tulah kan..kita takkan tau or faham selagi kita tak mengalaminya. Setakat mendengar dari citer orang tak sama dengan apa yang dialami oleh tuan punya badan.

Apalah yang aku mengarut pun aku tak tahu (sindrom hujung minggu dah sampai kot).

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails