Rabu, 7 September 2005

Setia

Hari nie aku nak citer apa ek? Semalam aku tak bercerita bukan sebab takde idea atau sibuk tapi sebab aku takde mood peh tu pulak aku banyak ‘melongkai’ website sampai lupa nak bercerita. Cereeehh..boleh caya ker tu?

Hari nie aku nak citer skit pasal SETIA. Aku kekadang tu pikir gak aku nie betul2 setia atau tidak. Of cos I do..cewahh..perasan ler tu. Kita mesti yakin tapi tak leh terlalu yakin nanti kita jadi riak kita jadi sombong (iyer ker?). Anyway, bila sebut pasal SETIA nie semua orang nak pasangan memasing SETIA (tak terkecuali aku). SETIA yang macam mana? Kalau tak berlaku curang tu, SETIA ker namanya? Boleh ker kita jadi kawan yang SETIA, anak yang SETIA pada ibubapa, isteri atau suami yang SETIA atau pekerja yang SETIA dgn majikan atau rakyat yang SETIA pada negara? Aahah..lagi satu SETIA pada blog nie..hahahahahaha

Tepuk dada tanya selera..tul tak? (tingat lagu SETIA yang masa Tok Mat jadi Menteri Penerangan tu..heheheehehe)

Demi negara yang tercinta
Di curahkan bakti penuh setia
Demi raja yang disanjung tinggi
Kesetiaan tak berbelah bagi
Kepada pemimpin kepada rakyat
Khidmat diberi penuh taat
Sama bekerja sama berusaha
Setia berkhidmat untuk semua
Rela berkorban apa saja
Amanah bangsa tetap dijaga
Kami berikrar penuh setia
Untuk agama, bangsa dan negara

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails