Selasa, 4 Oktober 2005

3 in 1

Sabtu (1/10) – T/hari gi umah pak ngah hubby ada kenduri doa selamat dan tahlil utk arwah wan (sebelah hubby). Petang balik ke KL jumpa parents. Mama (mak sedara aku) ikut sekali. Julia tak tido nyeyak mlm tu. Tak tau naper. Hubby dok ralit nak nengok final Piala Malaysia yang dah pasti milik Selangor. Apa nak heran, sebab memang aku dah agak dah. Aku ajak bapak gi Terminal 3 Subang esok, bapak ngangguk sesaja. Aku lak, senyum ler apa lagi.

Ahad (2/10) – Bangun lewat skit. Gi pasar beli ayam dan segala keperluan nak masak. Mak kirim memacam sebab dia yang nak masak. Terus beli nasi lemak. Brunch nasik lemak ler apa lagi. Lepas zohor gi Terminal 3 Subang tu. Alang belikan aku kasut. Dia pun belikan Julia cermin mata hitam. Julia pun bila aku cakap cantiknya dia..amboi tersengih jer dia. Kebetulan pulak hari nie genap Julia 11 bulan dan kebetulan jugak hari nie ulangtahun perkahwinan mak n bapak aku yang ke 34.

Isnin (3/10) – Aku amek cuti untuk jaga Julia sebab mak mertua aku mengikut ayah mertua aku ke Kuantan. Hubby bawak aku ke Jaya Jusco Seremban 2 petang tu. Aku sempat lagi bershopping minyak wangi kat Body Shop. Ada diskaun separuh harga tu dan kebetulan pulak aku dah kehabisan minyak wangi pun. Lewat petang balik umah. Seronok betul Julia berjalan 3 hari berturut2. Dia taknak dok dalam babystroller terpaksalah aku bawak dia jalan. Hubby nak pegang tangan dia sebelah pun dia taknak. Macam pandai sangat nak jalan. Sabarjerlah..

Hari nie (4/10) bila aku nak gi kerja Julia dah bergayut kat kaki aku dah. Alahai..kesian anak mak. Biasanya dia buat derk jer bila aku nak pegi kerja. Dia dah seronok berulit dan pegi berjalan dengan mak dia itu sebablah dia menangis bila aku nak pegi kerja pagi tadi. Esok dah start berpuasa kan?

So, SELAMAT BERPUASA dan juga semoga dimudahkan olehNya untuk kalian mengerjakan ibadah puasa di bulan yang penuh keberkatan dan kemuliaan ini. Insya ALLAH.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails