Khamis, 13 Oktober 2005

Diri yang serba kekurangan

Semalam aku berbuka puasa dengan air sirap bandung dan bihun goreng. Aku nak buat air cincau hubby kata tak nak sebab sebelum tu dah minum air soya + cincau. So, mungkin hari nie ler aku buat air sirap + cincau kot takpun air sarsi + cincau.

Anyway, hari nie aku nak citer lain. Aku nak berterima kasih pada seorang sahabat yang menyedarkan aku betapa pentingnya kewajiban sebagai seorang Islam. Aku seorang yang suka merungut, suka mengeluh, cepat nak marah. Tapi semalam telah menyedarkan aku betapa teruknya aku. Kewajiban sebagai seorang Islam aku amek enteng. Alhamdulillah...aku tak sangka seorang sahabat yang dulu aku tau sangat akan perangainya dah berubah. Mulanya memang aku ter'sentap' dengan pertanyaan dia. Tapi aku sekarang dah sedar bahawa aku bukan seorang Islam yang baik. Macam mana Julia nak mencontohi perkara yang baik dari aku kalau aku sendiri tak betul?

Terima kasih sahabat..kau telah menyedarkan aku kini.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails