Jumaat, 7 Oktober 2005

Puasa lagi

Hari nie dah masuk hari ke 3 puasa ek? Dulu sebelum kahwin aku selalu call Ateh tunggu kat stesen komuter Pantai Dalam tuh. Peh tu sama2 gi beli juadah berbuka. Aku beli otak2 (kegemaran bangcik), mihun sup utara (kesukaan aku n ateh) peh tu kuih-muih tak lupa jugak kitorang pasti beli air soya takpun air tebu. Selalunya aku dan ateh time berbuka tak pernah makan nasik. Bapak jer yang makan nasik. Aku makan nasi time sahur jer tu pun kalau aku rajin bangun ler. Kalau tak, minum air sejuk ler. Maklumlah orang paling malas nak bangun sahur pun akulah orangnya. Ahli keluarga pun dah masak dah dengan peel aku tuh. Tapi sekarang manaleh buat camtu maluler mak bapak aku dicop tak ajar anak bangun sahur. Heheheehehehe

Selalunya bila time hari pertama puasa kitorang berbuka puasa kat rumah uwan. Tapi sekarang aku dah tak join lagi dah. Sedih gak ler. Apa nak buat...maklumlah aku sekarang nie kan dah dok kat Seremban. Ikut style orang Nogori ler jawabnya.

Aku sebenarnya tengah bengang giler dengan ada sorang umat yang bukan satu agama dan pastilah tak sebangsa dengan aku. Nasib baiklah aku nie puasa, kalau tak...tak taulah nak kata apa. Dia bagi banyak alasan bila aku tanya kenapa cawangan tempat aku kerja nie tak diberi peluang balik cepat. Sedangkan HQ kat KL tu boleh pulak. Tapi aku bernasib baik sebab bos aku tak kisah dan dia bagi pulak kebenaran aku balik cepat semalam. Fuhh..selamat aku.

Raya kali nie aku kena raya kat rumah mertuala pulak. Hopefully petang raya tu aku dah boleh balik ke KL. Harus menangis kalau hubby taknak balik. Silap2 aku call bapak suoh amek aku kat Seremban nie. Hubby bila aku tanya buat derk jer. Mungkin dia serba salah kot. Maklumlah last year tak dapat beraya sesangat sebab aku dalam pantang. Habih aku nie beraya sangat ker tahun lepas? Aku lagilah, yang dalam pantang nie dok umah jer. At least dapatla jugak dia gi beraya kat rumah kengkawan dia. Takper, nanti aku nak pinjam hikmat dari Wirawan Terulung tuh. Eh..En Wirawan tak malu ek mintak duit raya kat oghang. Puasa baru 3 hari tau.

Ada sorang umat nie lak bercadang nak buat gathering. Aku dgn Azima cadangkan lepaih raya. Takpun bulan Disember sebab besday aku dalam bulan tu gak. Kira celebrate skalilah. Azima, besday aku 16hb Dec nie, ko lak biler? Boleh ar kita exchange present. Si Wirawan nak join tak? Kalau nak join kenalah beli extra hadiah besday tu. Sebab Besday Wirawan 1hb Nov. nak dekat raya tuh. Ok tak wirawan? Din, besday din dah lepaih tapi kalau nak sambut sekali leh gak. Alah sekali ler dgn si Tiara tuh. Kot kang dia majuk lak kang.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails