Selasa, 15 November 2005

Hhhmm..

Lewat petang semalam aku balik lambat, maklumlah tunggu drebar (sampai hati aku kan, hubby aku panggil drebar) menjemput dari opis nie. Sampai jer kat umah aku letak handbag dalam bilik. Dah memang jadik kebiasaan balik umah aku mesti masuk bilik dan terus jer mengadap muka dicermin sambil mengikat rambut aku yang ikal mayang nie..hahahahaha perasannya aku nieh aiii..Dari dalam bilik aku dah dengar suara si Julia dengan ayah dia. Ntah apa bijik butir yang dituturkan pun aku tak tau. Aku terus keluar bilik nak nengok apa kerenah yang dia buat kali nie dengan ayah dia. Mana tau, dia nampak jer aku terus dia terkam dan peluk aku kuat2. Tangkap syahdu aku kejab. Selalunya dia cuma menegur dalam bahasa dia sendiri.

Pagi tadi dia buat hal lagi..dia taknak berenggang dengan aku lak. Tetiba jer dia taknak lepaskan kain aku. Aishh..Selalunya Julia tak macam nie.. Ngengada ar tuh..

Aku sebenarnya tengah risau nie. Ayah (mertua) nak ke Sabah. Dia nak bawak mak mertua sekali. Memang aku tak kisah. Tapi yang aku kisahkan ialah rancangan dia nak bawak Julia. Aishh..manaleh. Julia harus bersama aku, tido harus juga bersama aku. Aku tak pernah berpisah dengan Julia. Cuma ada sekali masa Julia 2bulan aku terpaksa ke KL untuk menghadiri satu majlis pejabat yg mewajibkan semua pekerja hadir. Tapi lepaih tu aku tak pernah langsung berpisah dengan Julia. Memang ar rezeki Julia tapi aku..ntahlah aku tak tau camner nak jelaskan perasaan aku sekarang nieh. Aku nak ikut tapi hari raya baru jer lepas mana aku nak cekau ongkos tiket dan penginapan ke Sabah tu. Adeehh..aku berharap sesangat rancangan ayah nak bawak Julia tu tak menjadik.

Semalam mak(mertua) bagi tau yang ayah nak buat besday party untuk Julia sama ada kat A&W atau Mcdonald. Alahh..tak best ar time raya nie buatlah kat umah. Ramai jiran tetangga boleh dijemput. Boleh buat 'open house' sekali. Setakat decoration takde masalah. Aku pasti ramai yang nak tolong buatkan. Aku pujuk mak bagitau kat ayah majlis tu lebih elok dibuat dirumah. Jimat pun jimat apa..Lagipun boleh panggil tok siak surau utk membacakan doa selamat buat Julia. Pendapat aku pulak dipersetujui dek adik ipar aku. Dia pun siap menawarkan diri untuk membuat decoration kat umah. Hahh..okler tuh.

Tengoklah nanti apa kata ayah mertua aku tu..(aku tengah berdebar2 nieh)

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails