Khamis, 29 Disember 2005

Citer akhir 2005

Aku sebenarnya tak tau nak mulakan dari mana. Aku taknak citer pasal tahun baru sebabnya dah banyak kaliaku citer pasal tahun baru (baru 2kali dah kata banyak dah..eeeii..getik tul aku nei).

Seiring dengan usia yang dah pun masuk ke awal 30 an nie. Aku nak wat perubahan skit. Bukan dari segi paras rupa tapi dari segi tingkah dan laku..eeeii..cam tak caya jer aku nie nak berubah. Bukan ker selama nie aku dah banyak berubah? Eh! ada ker? Kawan aku cakap perubahan yang paling ketara ialah bentuk badan aku..Tak yah cakap pun tak per. Aku taulah aku nak gem**....eii aku tak nak sebut perkataan tu. Ngeri aku dibuatnya. Tapi gem** aku tu gem** ada isi ler. (sehingga hari nie aku masih belum pergi buat check-up). Dulu aku buat check sendiri pun sebab kengkawan opis sibuk suruh buat, maklumlah masa tu aku dah nak pindah tempat kerjala katakan. Jadinya, aku tak buat check up sekarang nie bukan sebab ianya tak penting tapi aku nak tunggu sehingga bulan depan. Kalau sampai bulan depan masih belum ada tanda aku nak kedatangan barulah aku nak pegi check.

Lagipun pengalaman lepas buat aku was2 nak pegi. Pernah aku tak kedatangan selama 2bln tanpa lengah terus jer check sendiri. Tau2 jer besok pagi aku pun kedatangan. So, kali nie aku dah nekad dah..baik tunggu sehingga bulan ke3 nanti barulah aku gi check. Mak aku pun cakap pegi selepas 3-4 bulan. Ikut jerlah cakap mak aku tu. Hubby pun fikir camtu gak. Rata2 orang rapat suoh aku pegi lepas 3-4 bulan, aku ikut jerlah.

Selama aku tinggal bersama mertua selama 2 tahun ni boleh dikira dengan jari berapa kali jer aku masak untuk hubby. Untung betul aku kan? Balik kerja jer dah ada lauk pauk atas meja. So, hari2 aku tak perlu nak pikir resipi apa yang perlu aku masak untuk hubby. Dalam kepala otak aku ligat berfikir masakan apakah bakal aku makan balik kerja nanti. Ehh..Jangan ler cakap aku malas nak masak untuk hubby tapi kekadang mood nak masak untuk dia kureng sebab dia selalu komen masakan aku. Nasi goreng tak pedas pun dia komen. Kot dia tu chef takper gak, dia sendiri masak nasi pun tak reti, nak komen aku lak. Masakan mak dia takde pulak dia komen. Selalunya aku cukup terasa dengan komen dia. Mulalah aku tarik muka peh tu berkurunglah aku dalam bilik tidur. Dia nak datang pujuk? Kirim salamler dia nak pujuk aku.

Nasib baik ler hubby tak reti langsung pasal blog nie. Kalau dia tau aku ada blog nie, harus dia suoh aku tutup. Cakap pasal blog nie kan...apa pendapat korang tentang setiap blog yang korang baca? Takpun, apakah kebaikan setiap blog yang dibaca tu dek korang?

Pada aku lah kan..blog nie banyak memberi pengajaran aku tentang kehidupan setiap insan yang berlainan. Pengalaman mereka lak aku jadikan sebagai contoh diantara pengalaman hidup yang berharga untuk aku. Kekadang tu aku dok ‘melongkai’ (meneroka) blog orang lain tanpa tinggal jejak. Setiap cerita hidup dan cabaran yang dorang lalui buatkan aku bersyukur betapa kehidupan yang aku lalui taklah begitu teruk seperti yang aku dok selalu fikirkan. Pembacaan diari hidup mereka membuat aku sedar bahawa betapa kuat dan tabahnya mereka hadapi ujian getir kehidupan harian.
Antara lainnya aku dapat kawan baru (walaupun tak pernah bersua muka) tapi kemesraan yang terjalin seolah2 kami telah pun berkawan bertahun2 dulu. Ecewah..koyo jer aku kan? Tak kisahler..

Kekadang tu aku takut gak terlepas citer yang bebukan..harapnya tak delah. Kalau bebukan pun takperlah..blog nie aku yang punya..hahahhaha

Apapun, semoga mereka (termasuk aku) tak salah gunakan blog sudah. Kekadang kesian aku nengok mereka yang terpaksa menutup blog diatas ketidakterimaan sesetengah orang dengan cerita yang mereka tulih. Ececehh..bersimpati la pulak aku nie ek..

Okaylah sebelum kekoyoan terus melanda aku ..baiklah aku chow dulu..

ADIOS..!

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails