Selasa, 6 Disember 2005

Semalam

Lewat senja ketika aku di dapur menggoreng kentang hubby panggil..

Hubby: Yang, meh jab..
Aku: Apadia?
Hubby: Mehlah jab
Aku: Cakap jerlah..kentang dalam kuali tu kang hangus kang
Hubby: Kejab jer..marilah
Aku: Cakap jerlah kat sini (kat dapur mak mertua aku pun ada sebenarnya)
Hubby: ish..sekejab jer nieha..
(aku pun mengekor dia ke bilik)
sampai ke bilik..
Aku: Hah..apadia? kentang tu kang hangus lak kang
Hubby: (sambil tersenyum dan berbisik berserta satu ciuman di ?) Happy Anniverssary
Aku: (senyum dan terus berlalu ke dapur cepat2 sebab takut kentang tu nanti hangus)

Tak lama lepas tu aku nampak hubby dengan berseluar pendek dan tshirt..
Hubby: Nak gi stadium tengok friendly game..(tersengih mcm kerang busuk)
Aku: (Dlm hati)ooo..patutlah manis jer ucapan rupanya nak keluar tengok friendly match (bolasepak) Sabarjerlah

Itulah hubby..pandai betul dia kan..?Bodek bukan main lagi..Rupanya dia agenda disebalik kemanisan kata2. Hhmm..dari mana dia belajar tu ek? Tentulah dari aku sebab aku pun selalu buat camtu bila aku ada 'something' nak dibuat tak pun ada 'something' yg aku nak dari dia..heheheheehe

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails