Khamis, 22 Disember 2005

Tanpaku sedar

Sejak kebelakangan nie aku sibuk..tak sempat pulak aku nak berciter psl sambutan besday aku hari tu. Alih2 jer dah seminggu berlalu. Sabarjerlah. Tak lama lagi coti Krismas. Peh tu tahun baru. Aduss..Tak terkejar aku dibuatnya. Sapa suruh kejar ek? Dah..dah..yang berlalu biarkan berlalu..perghhh..skima tul ayat tu..Eleh..tu ayat nak nyedapkan hati tu..(apa yang aku melalut nie?)

Tima kasih pada ucapan selamat dari rakan bloggers sekelian. Insya Allah kalau panjang umur, murah rezeki jgnler buat2 lupa wish aku lagi ek..sahih aku nie perasan giler kan? Sambutan besday aku pun tak delah grand pun..manager aku tu belikan kek peh tu hubby lak bawak gi makan western food. Itu jerlah..Tak macam sepuluh tahun dulu besday aku disambut dek rakan sepejabat di Kelana Seafood, siap dapat buah rantai emas bentuk kunci lagi. Maklumlah 10 thn dulu aku 21 skrg dah 31 ..wuih hai..banyak jugak umur aku ek..kakakakakakaka baru nak perasan ker Puan Hani oiii..Mana taknya, aku selalu dok ingat kata2 omputeh ‘AGE IS ONLY A NUMBER’. Ececeh..koyo lagi aku nei..

Aku masih belum buat pemeriksaan utk mengesahkan kehamilan dengan doktor. Cukup dengan perubahan fizikal aku nie dan tak lupa jugak perubahan diri hubby. Aku cukup kesian kat hubby tu..yerlah dia pulak yang lemah lembik..macamlah dia yang pregnant. Katanya gosok gigi pun boleh muntah..alahai kesiankan hubby aku tu? Ok cukup citer pasal tu.

Tahun 2006 akan muncul tak lama lagi. Mesti ada kengkawan yang dok tanya apa azam ko tahun 2006 nie? Well, kali nie aku nak cuba jadi orang yang lebih tenang dan matang dalam menghadapi setiap masalah. Ecewaah..koyo jer. Tapi sebenarnya aku lebih menunggukan hujung bulan Januari..waaaweeiii banyaknya coti. Apa nie lum apa2 dah ingat coti dah. Belum pun habis bulan Disember, aku dah dok pikir cuti bulan January. Sebenarnya terlalu banyak benda yang aku dok azamkan. Tapi tulah nak jadikan sesuatu impian bukannya mudah. Hanya keazaman yang kuat dan jitu jer menjanjikan hasil yang baik..ecewwaaaah...koyo lagi aku nie..Eh masih ada orang dok berazam lagi ker setiap kali tahun baru nie? Macam takde jer..Ada lagi ker? Ntahler..aku pun tak pasti..kalau ada tu, bagusler..kalau tak dapat usaha sampai dapat tau..tapi mestilah perkara yang baik yang tak baik tu baik korang lupakan..

Anyway, aku ucapkan selamat menghabiskan coti pada yang dok perhabiskan coti dan tak lupa Selamat Hari Krismas pada yang beragama Kristian.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails