Jumaat, 9 Disember 2005

Tika Hati Sayu..

Hhhhmmmm...hari tu aku dok mengemas laci almari solek..mak ai..punyalah byk surat..Surat cinta dari bank ler apa lagi..dlm dok kemas2 aku terjumpa lak gambar masa dok sanding tukar2 baju dulu..apsal lak dlm sampul surat lak nie? ooo..hari tu aku anta ke HQ kasi dorang nengok aku lupa nak letak balik..Selesai jer aku kemas laci tu aku pun capai album perkahwinan sebab nak susun balik gambar posing aku tu. Dalam dok selak2 tu tetiba jer hati aku sayu dan tak pepasal airmata aku turun dengan laju...Gambar sekeping arwah Uwan..

Lepaih tu tetiba Julia masuk bilik menerpa ke arah aku..Dia pun sibuk nak nengok peh tu dia nengok muka aku dia mulut dia pun ''aa..aa..aa'' ntah apa biji butir dia cakap aku sendiri tak paham. Agaknya dia tanya kat aku apa yang buat aku nangih kot. Tak semena2 aku senyum balik..

Peh tu aku tak menang tangan dah dengan si Julia nie. Kejab panjat katil kejab kang panjat side table..aduih..sampai satu masa tu aku jadi stuntwoman lak terpa kat dia sebab dia dah ataih hujung katil tunggu masa nak terjun..sakit lengan aku dibuatnya..dengan muka berkerut aku menahan..Julia nengok muka aku, aku pun dapat satu idea..terus jer aku buat2 muka sedih sambil pegang lengan aku tu..."sakit lar Julia..ehek ehek (koyo jer konon2 aku nak nangis)..Terus Julia gosok lengan yang aku dok pegang. Ooo..paham jugak ko yer kata aku dalam hati.

Lepaih tu Julia buat kelakuan dia yang lasak tu balik..(nama jer pompuan Julia ni tau) Tu baru anak sorang tu..tak dapat aku bayangkan kalau tambah lagi 2 ke 3 orang..tambah? eh..nak tambah lagi ke? Hari tu hubby kata tambah ke tidak ker takper..tu rezeki tu..amboi senang jer dia cakap..kalau dia yang menanggung sakitnya tak per gak..tengoklah dulu tunggu Julia besar sikit lagi..next year ker..eh next year pun tak lama lagi pun..alahai..cepatnya masa pegi ek..alaa, wait n see jerlah ..

Apapun, selamat berhujung minggu semua..enjoy..(aku nak balik KL esok nak tengok atokku, parents ku dan semuanyalah..)

Adioss..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails