Rabu, 25 Januari 2006

Kalau dah rezeki...

Hari nie tak de membosankan aku. Mood coti menjadik2 sekarang nie. Kot orang cina yang takde mood nak kerja tak per gak...yerlah dorang kan dah nak raya. Aku pun tersampuk gak ler. Tapi aku bukan mood raya, mood coti daa...

Semalam bos aku beli 2kotak limau untuk aku dan sorang lagi staff tu. Peh tu lak datang supplier nie bawak lagi 2kotak. Yeay...rezeki ler aku dapat bawak balik 2 kotak limau. Muaahahah..Tapi mak mertua aku komplen la..masam katanya. Huh..bos aku kasi tak ikhlas ler tu sebab tu limau tu masam. Hah..yerlah tak bersyukur lak aku nie ek. Orang dah bagi tu dah kira ok ler gak..tul tak?

Semalam gak adik aku si Ateh bagi tau..kawan lama Eddie datang umah bawak hadiah perkahwinan aku. Eh..alahai..dah 2 tahun kahwin still ada hadiah kahwin lagi ker? Tulah rezeki namanya tu..tul tak? Malam tu Eddie call bagi tau pasal hadiah tu. Selamba jer aku cakap "apasal ko tak tunggu aku anak 5 jer?" Kesian Eddie tak pepasal "termakan dalam" ek? Eddie kata dia kirim kat abang dia tapi abang dia tak pegi tulah sebabnya hadiah tu tersadai jer kat umah. Oooo..itu macam punya citer rupanya. Orait lah tu. Kata dia tak sedap hati nengok hadiah tu tak sampai kat tangan aku. Pulak..tak kisah ler asalkan dia ikhlas nak bagi. Aku pun berterima kasih kat dia sebab sekurang2nya dia masih ingat gak kat aku. Saper nak tolak rezeki beb. Aku pun tak tau apa hadiah nya. Balik KL sok barulah dapat tau apa hadiahnya. Ateh kata kenalah aku sendiri yang bukak kalau nak tau apa hadiahnya. Hhhmm..tak perlah nanti aku balik KL aku bukak lah hadiah tu.

Hujung minggu hari tu lak mak mertua aku gi ke Nilai 1. Dia belikan aku kain sepasang. Alhamdulillah...dah memang rezeki aku. Sebelum tu lak hubby bawak gi makan kat Sushi King di JJ S2. Hah ..tu rezeki untuk aku yang tak putus2 datang. Syukur aku untuk yang kesekian kalinya ke atas limpahan rezeki dariNya.

Start minggu depan aku mungkin tak menghupdet apa2 citer. Maklumlah umah parents aku tu dah takde internet connection. Insya Allah, kalau ada nanti aku cuba2 lah updetkan. Ecewahh..macamlah ramai sangat yang baca blog aku nie ek. Takper sesekali nak pasan...tak salah..tul tak? Betulll......

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails