Rabu, 29 Mac 2006

Kena sabar ker?

Hari nie pegi kerja dalam kerisauan. Mana taknya, Julia demam dan batuk. Malam tadi dia menangis sampai termuntah2. Seawal jam 4 pagi aku terjaga dan merasa badan dia, panas sikit peh tu terdengar dia macam mengeluh. Alaa..kesiannya dia. Aku kejutkan hubby dan katakan Julia demam. Hubby terus terjaga dan merasa badan dia. Katanya tidak.tapi lepas tu dia merasa badan Julia lagi. Dan tetiba lak Julia terbatuk. Hah..barulah hubby nak percaya. Naluri keibuan mana leh challenge..betul tak? (eksen la pulak..hehehee)

Pagi tadi dengan mata terpejam Julia terbatuk lagi siap tepuk dada sendiri. Alahai..tak pandai kecik gelagat macam orang besar lak. Balik kerja nanti aku nak bawak dia gi klinik. Badan Julia pun taklah panas sangat, aku ingat kang nak beli ubat batuk jer sebab badan dia taklah panas sangat.

Dahler aku nak citer pasal tempat kerja aku lak..Sebelum nie tempat keja aku nie hanya ada bos aku dan aku jer. Peh tu bos amek sorang salesman..sekarang nie dah masuk enam bulan dia kerja kat sini. Memula tu aku rasa dia nie ok jer. Tapi lama kelamaan aku naik meluat dan meyampah pulak dengan dia nie. Kekadang tu hilang gak sabar dengan dia (rasanya bukan kekadang..selalu ar). Dahler aku nie tengah mengandung..orang kata pompuan mengandung takleh meluat, benci or meyampah dengan orang lain takut nanti terkenan muka dia. Macam mana aku nak bersabar dengan dia pun aku tak taulah.

Aku bagi contoh satu kejadian nie ek..Adalah satu borang nie dah siap diisi dek customer, so bos arahkan dia buat satu salinan sebelum borang tu dihantar ke main office di JB. Mesin fotostat dah rosak masa tu so, bos arahkan dia buat petang tu gak di mana2 kedai fotostat sebab besok tu aku nak courier segala benda dokumen yang berkaitan so boleh ar dihantar sama. Keesokan harinya aku ingatkan kot dia nak bagi dokumen tu kat aku. Dia buat derk jer. Sampaikan aku terpaksa ingatkan dia borang tu mesti ada kat tangan aku sebelum pukul 3.30 petang. Dia pun iakan ajer. Pukul 3.15 dia balik opis dengan borang tu, aku pun senyum nak ameklah. Adaker patut dia cakap dia belum fotostat. Aku pun tanyalah.."Kenapa masa on the way ke opis nie u tak fotostat?" Tau tak dia jawap apa.. "Nolah I just want to let u know that the document is with me and I nak pegi fotostat now". Kan ker dah jadi 2 kali kerja tu..just call bagi tau dah ler nie tak sanggup balik opis semata2 nak bagi tau aku. Tu baru satu tu..belum yang lain2 lagi. Aku ada cakap kat bos pasal benda nie..aku ingatkan kot bos tak caya kat aku..Rupa2nya dia pun cakap dia alami apa yang aku alami. Bos nie pun ngok ngek ntah sapa suruh amek orang cam dia pun aku tak tau. Bos bagi alasan katanya dia nie walaupun lurus bendul, dia seorang yang rajin bekerja. Yerlah..salesman kan selalunya suka curi tulang. Konon kata gi jumpa customer tapi melencong ke tempat lain.

Ada satu lagi hal masa hari Isnin hari tu aku masuk opis lambat pasal kena jaga Julia sementara mak mertua aku gi check-up. Dalam pukul sebelas dia call opis dan dah tentulah aku yang jawab, dia cakap "Eh..hani u ada kat opis ar?" Aku dengan selamba jawab "kalau I takde, I boleh jawab your call ker?". Peh tu dia cakap "Ya orr..sorri ar". Aku tak tau lah apa dia nak pikir pasal aku masa tu. Aku dah tak peduli pun.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails