Isnin, 13 Mac 2006

Memacam hal..

Hari Sabtu hari tu genap 100 hari Uwan dan genap seminggu Tokcu meninggal dunia, seorang lagi warga tua yang aku panggil Nek Tua meninggal dunia. Nek Tua merupakan kakak atok yang paling tua. Nek Tua meninggal dunia sebaik sahaja kami selesai mengadakan kenduri tahlil untuk arwah Uwan. Sekali lagi atok kesedihan yang amat sangat. Barulah aku tahu kenapa penglihatan atok semakin kabur. Bapak kata hampir setiap malam atok menangisi pemergian arwah uwan. Tak lupa jugak atok senantiasa memeluk dan mencium pakaian arwah uwan. Sedihnya bila mendengar citer dari bapak.

Ok..dah..aku tak boleh ar nak citer pasal atok aku nie. Sebak giler aku dibuatnya. Anyway, malam tadi aku tido lambat sebab Julia taknak tido. Bila dah mengengek tak jalan, dia tampar muka aku. Adoi..sabarjerlah..bila tanya nak susu..dia geleng kepala. Kesudahannya dekat pukul 2 barulah dia lelap. Pagi tadi masa aku pegi kerja pun Julia tak bangun-bangun. Hah..tulah tido lambat lagi.

Perut aku semakin kelihatan sekarang nie. Maklumlah dah nak masuk minggu yang ke 21 dah. Jadual pemeriksaan minggu depan. Doktor kata dah boleh tengok dah sama ada baby boy or baby girl. Hubby kata tengok jerlah..boy or girl tetap anak. Well, aku pun tak kisah jugak. Yang penting sekali baby tu nanti sihat begitu jugak maknya. Tapi kekadang tu rasa takut tu timbul gak..maklumlah dulu masa 1st time aku tak tau camner sakitnya..hah..bila dah tau rasa sakit tu yang rasa takut tu. Harapnya takde masalah..aminn...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails