Khamis, 27 April 2006

Bukan kawan lagi..

Aku tak sedih tapi aku geram..terlalu geram dengan sikap manusia yang tau berjanji tapi dia mungkir untuk kesekiankalinya. Sakit hati, geram, marah bercampur baur dengan sikap kawan sorang nie.

Aku pun silap jugak kerna terlalu percaya dengan cerita kepayahan hidup dia. Rupa2nya dia nie nak menagih simpati bercerita tentang hidupnya yang susah tu. Tau2 jer dia dah pasang satu lagi. Inilah dia sikap manusia yang tak tau nak bersyukur dengan segala nikmat Allah SWT bagi dia. Segala nasihat aku dulu dia buat tak reti. Bila dah susah begitu teruk barulah dia tersedar. Tapi kesedaran itu timbul terlalu lambat.

Kenapa begitu? Umur bukan muda lagi sudah pun menghampiri separuh abad. Aku kini langsung hilang kepercayaan terhadap dia. Hatta dia bercakap benar sekalipun tak mungkin aku percaya.

Kawan begini lebih baik tidak diakui kawan lagi.

Maaf kawan...kau dah hancurkan segala kepercayaan. Tolong? Tak mungkin aku mahu menolong atau memahami kawan seperti kau!!

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails