Khamis, 6 April 2006

Kabare?

Bz..bz..bz..nak jengok blog orang lain pun tak leh..Biasalah awal bulan memang camtulah, sok nanti aku coti bersalin 2bulan sok tak taulah opis nie camner jadiknya..
Apalah yang aku nak citer nie. Takde yang menarik yang nak diciterkan di sini. Malam minggu tu aku gi pasar malam sambil tu sempat gak aku melawat atok aku. Aku tak bawak Julia disebabkan hari dah malam dan Julia kan baru nak baik demam. Ingat kot nak pegi hari Ahad lepas makan tengahari ntah camner aku terlelap sampai pukul tiga petang. Lepaih tu hubby dah ajak balik Seremban. Langsung tak jadi la aku nak pegi. Kenalah tunggu minggu lagi satu.

Hari Isnin hari tu aku dan hubby kan bercuti. So, hubby pepagi lepaih subuh dah bukak Astro dah. Aku apalagi sambung buat taik mata ler. Julia pun sama gak ler. Lewat petang barulah terhegeh2 nak bawak Julia jenjalan. Tak kemanapun, bawak dia gi Giant Senawang tu jer. Peh tu singgah McDonald tapau burger peh tu jelang Maghrib dah balik umah dah.

Aku takde mood nak berciter tapi jari jemari halus malus (perasan nak mam***)nie dok menaip gak. Entahlah..sejak kebelakangan nie aku rasa bosan jer. Tak taulah kot sebab aku mengandung ker. Ada masalah ker aku nie? Biasalah..mana ada manusia yang tak ditimpa masalah. Masalah kewangan, masalah tempat kerja, masalah dengan suami/isteri (yang berkahwin) dan macam2 lagi ler. Takde masalah tak meriahler hidup. Setiap masalah yang timbul itulah yang mengajar kita menjadi lebih matang. Betul tak? Betul!!! Eceeewaaah..looks whose talking now.

Aku selalu gak jadik pendengar setia masalah kawan2 aku hadapi. Dan macam biasalah aku akan bagi nasihat atau sokongan. Kekadang tu ada yang sampai cakap kat aku, "ko nie macam kaunselor aku la " Dan2 tu gak aku cakap, "kenalah aku charge ko fee untuk setiap luahan ko kat aku"..hehehehehe

Sekarang nie aku dok memikirkan nasib adik kesayangan aku si Ateh nie. Umur bakal mencecah 29tahun (aku berkahwin umur nie), masih single. Boyfren? Boifren dia tinggalkan dia kerana status kami. Ya..hanya kerana bapak aku seorang pemandu, x boifren dia malu. Punyalah lama bercinta, alih2 alasan itu yang dia gunakan untuk tinggalkan adik aku tu. X boifren dia tu dah kahwin dah pun. Aku pernah citer pasal Ateh nie dalam entri2 yang dulu. Kekadang tu aku mengusik Ateh, Sultan Selangor n Pak Lah single tu..cubalah ngorat. Gelak besar Ateh dibuatnya. Mak pun tersenyum sama. Bapak lak pujuk hati ateh, bapak tak kisah selagi hidup bapak akan tanggung ateh seadanya.

Aku selalu doakan dia semoga cepat bertemu jodoh dengan orang yang ikhlas sayangkan dia dan tak lupa juga tak kisah pada darjat.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails