Rabu, 17 Mei 2006

Terasa Sikit Jer..

Malam Isnin tu mak mertua(MIL) tanya something kat hubby, aku kat dlm bilik tak berapa dengar sangat. So, aku tanyalah kat hubby apa yang mak dia dok tanya. Hubby kata mak dia tanya boleh atau tidak aku cuti or balik cepat esok (Selasa) sebab dia ada hal persatuan WInya tu. Aku tak jawab, aku diam jer.

Pagi Selasa masa tengah bersarapan tu MIL tanya kat aku. Siap cakap tak dapat pun takperlah. Mungkin dia paham aku nie tak boleh nak sesuka hati jer nak amek coti or balik cepat sesuka hati aku jer. Aku cakapler aku cuba mintak kebenaran kat boss aku tu.

Dan aku pegi ofis macam biasa. Bila bos aku masuk jer, aku terangkan keadaan aku. Sememangnya coti setengah hari tak dibenarkan langsung dek company tempat keja aku nie. Nasib baikler bos aku memahami situasi aku. Aku call hubby dan suoh dia jemput aku balik. Makanya aku bercuti ler semalam. Kebetulan pulak adik ipar aku pun coti gak. Tapi MIL tak yakin anak dara dia yang berumur 23tahun boleh diharap untuk menjaga si Julia.

Lewat tengahari masa MIL nak kuar dia tinggalkan duit skit dan pesan kat adik ipar aku kot kitorang nak kuar. Tapi adik ipar aku ada cakap dia nak kuar gi nengok wayang. So, aku cakap ar dekat adik ipar aku tu kalau dia dah ada plan tak yah ler tunggu aku, aku tak kisah (maleh nak kuar sebenarnya). But then adik ipar aku kata dia takde ar nak tengok wayang sangat pun. So, lewat petang lepas Asar kami pun kuar ke Seremban Parade. Macam biasa, Julia memangnya tak reti dok diam, ada jer tempat dia nak explore. Letih betul aku dibuatnya. Sempat ler aku shopping baju untuk Julia.

Balik rumah dekat time Maghrib, semua pun ada dirumah termasuk hubby. Julia pun senang jer tido, penat agaknya gi berjalan.

Yang buat aku terasa sikit tu (sikit ker?, ntahler) MIL cakap kat Julia, "Apsal Julia tak beli baju tido? Asik beli baju jalan jer, baju tido Julia banyak dah tak muat". Masa tu aku kat ruang tamu, dok ngadap tv dengan hubby. Aku dengar dengan jelas dan aku tau dia cakap tu tujukan kat aku. Aku cakap perlahan (hanya hubby yang dengar), "baju tido Julia tu ayah dia lak beli, asik mak jer beli..tak acilah". Hubby diam jer. Mungkin dia tau aku terasa or mungkin dia malas nak jawab.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails