Khamis, 29 Jun 2006

Nak watcamner..

Aku memang nak sangat citer pasal opismate aku yang seringkali 'membakar darah' jer. Tapi aku pikir..lagi aku tulih lagi sakit hati nanti. Dia nie bukan sebangsa tapi bangsa yang kita kenali sebagai yang lebih bijak, lebih rajin dari bangsa aku. Nak kata aku terkejut tu takdelah sangatkan. Jadinya, aku amek keputusan untuk tidak berciter pasal dia dalam blog aku. Bak kata orang Nogori tu kan..mengabihkan boreh yo..

Bermula dari minggu ini setiap 2minggu aku kena gi check-up. Sebelum nie doktor scan kata baby dah berpusing. So, kali nie surelah doktor nak tengok sama ada baby dah pusing balik or not. Risau gak nie. Tapi nasib baik hubby ada..family pun doakan aku selamat..Memang time2 camnie sokongan hubby n family penting buat aku.

Dulu masa aku mengandungkan Julia..due date pun dah over...dorang ler dok sibuk tanya itu ini. soh aku 'potong' jer. Amboi..dorang nie dah lupa ker..yang mengandung tu aku..tentulah aku lagi risau. Tapi doktor kata aku ok..aku pun rileks jerlah..(tapi takut n seriau tu takleh nak cakap dah)

Aku rasalah kan..semua ibu yang pernah mengandung..sure ingat kandungan pertama dorang camner. Maklum pengalaman baru jadi ibu mengandung. The feeling tu takleh nak diciterkan dengan kata2 (cewaaahh..). Hanya mereka yang mengalaminya yang tahu perasaan tu.

Aku 'enjoy' time mengandung nie..semua adik2 termasuk abang aku sibuk dok pegang perut aku nak rasa pergerakan baby dalam perut aku. Dorang memang suka betul kekadang tu dorang gelak besar bila rasa baby dalam perut bergerak. Yang paling seronok tu of coslah abang aku yang tua tu. Sebabnya masa aku mengandungkan Julia, dia langsung tak berpeluang nak pegang.

Alhamdulillah....abang dah banyak berubah. Tapi kami tetap risau..takut dia kembali ke tabiat lamanya. Aku harap perubahan nie berkekalan..insya Allah. Yang paling menggembirakan..bapak dan mak aku. Yerlah..parents mana yang suka anak dia terlibat dengan najis dadah kan. Mungkin abang dah insaf dan menghargai sokongan keluarga dia. Umur abang pun dah nak masuk ke 34 dah..dah sibuk nak cari girlfriend. Tapi mungkin dia sedar dia dah banyak ketinggalan..dia taklah serius nak mencari pun. Sekarang nie dia dok sibuk nak amek lesen memandu. Dok sibuk buat macam2 kerja untuk bayar kursus memandu tu.

Okaylah..cukuplah kat sini..'mak buyung' nie dah penat menaip..dia nak sambung buat keja opis lak..nanti kita sambung citer..adios..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails