Isnin, 3 Julai 2006

Lagiler penat..

Aku rasa lemau jer nak menaip entri hari nie. Bos aku tak abih2 tanya itu ini. Bosan pulak aku jadiknya. Hari Jumaat hari tu aku balik lambat, dalam dok terkocoh2 nak balik tu aku tertinggal handphone. Hah..kau hari Sabtu dan Ahad aku di rumah tanpa handphone. Aku punyalah mengagau..tak yah cakap. Asyik dok ingat saperlah dok call aku..saperlah dok sms aku. Peh tu dok pikir sendiri..tulah dolu2 takde handphone tak heran pun. Sekarang nie takde handphone..iskkk rasa serba tak kena betul jadiknya. Ker aku sorang jer rasa camtu?

Semalam aku pegi check-up lagi. Alhamdulillah..blood pressure, ok..baby pun dah pusing dah (kepala dia kat bawah). Doktor cakap lagi tiga minggu, lepaih nie check-up seminggu sekali lak. Aku ingat lagi masa Julia dulu beria2lah aku dok packing baju dalam beg, siap ambik coti awal seminggu sebab aku ingat kot aku nie bersalin awal dari tarikh due tu. Tup2 aku bersalin lewat sebelas hari dari tarikh sepatutnya. So, sekarang nie aku takdelah nak packing sangat. Kotlah nanti yang nie aku 'terbersalin' awal..tak taulah..

Lagi nak dekat bersalin nie kan..lagi murah ler rezeki. Hari Sabtu petang aku ikut hubby gi beli burger kat Paroi. Almaklumlah..dia cakap nak makan time tengok Brazil lwn Peranchis nanti. Lalu sebelah gerai durian. Si Penjual siap ler cakap.."kak, kalau akak beli durian nie, saya bagi harga special". Aku bukan taknak beli durian dia. Tapi ayah mertua aku dah beli dah. Lagipun tak ramai yang nak makan sangat durian kat umah. Lainlah family aku kat KL nun..letak satu raga pun belum tentu cukup..sebabnya memasing memang suka makan durian.

Lepas tu aku lalu pulak kat gerai apam balik. Aku memang suka makan apam balik, tak kiralah yang kecik atau yang besar tu. Tapi aku lagi suka yang kecik2 tu. Harga 3keping RM1. Okaylah aku pun mintak ler singgit jer, sebab hubby dah beli burger dan pisang goreng. Mak mertua lak dah kirim mee goreng mamak. Dalam dok penjual tu kira 3 keping, dia tambah satu lagi..katanya untuk baby dalam perut. Alhamdulillah..rezeki orang mengandung. On the way balik umah, aku tersenyum jer. Inilah kelebihan jadik orang perempuan yang orang lelaki tak mungkin dapat. Jangan jeles ek..orang lelaki. wink*wink*

Hah..semalam lepaih gi check-up aku gi Giant Senawang..punyalah ramainya umat yang membeli barang. Almaklumlah..awal bulan kan. Siap beli belut sekor. Belum apa2 aku dah kecur air liur dah..hehehehehehe. Nak ikutkan aku takdelah teringin sangat nak makan belut nieh tapi ada satu hari tu aku dok berborak dengan sorang jiran nie peh tu tak pepasal aku ternampak belut dalam longkang depan umah..tetiba jer aku cakap kat jiran "wuih..belut nie kalau goreng garing berlada sedap nieh"..jam2 tu gak aku terkecur air liur. Terus ler jiran aku sound.."hah kak, sampai dah terliur camtu kan kak..akak kenalah makan..tak nanti akak kempunan".. So, tercapailah hajat aku nak makan belut.

p/s: Julia sebut 'kepala'..'palo'..membuatkan hubby suka giler. Maklumlah orang nogori kan.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails