Jumaat, 7 Julai 2006

Perihatin & Sayang?

Nak citer pasal keadaan aku sekarang nieh takut orang jemu lak. Macamlah ini kali pertama aku mengandung. Entahlah..pada aku kan mengandung kali kedua nie ada kelainannya. Kelainan tu takdelah ketara sangat. Eh..dalam dok taknak citer pasal keadaan mengandung nie, aku dok gak citer ek. Sebenarnya aku nak citer pasal kejadian yang membuatkan aku rasa gembira sangat.

Citer nie adalah kena mengena dengan keadaan aku yang tengah sarat nie. Baru jer berlaku dua minggu lepaih. Masa tu hubby nak isi minyak kereta, kebetulan pulak aku rasa kepanasan. So, sementara hubby isi minyak kereta tu aku pun cakap kat hubby aku nak gi beli aiskrim. Konon2 jalan cepat ler tuh. Yang sebenarnya aku menapak perlahan untuk masuk ke dalam kedai. Belum sempat aku nak bukak pintu, keluar seorang budak lelaki yang masih bersekolah rendah. Aku tak sangkalah budak lelaki tu sanggup pegang pintu dan tunggu sehingga aku masuk kedai tu. Aku senyum kat dia sambil ucap terima kasih. Memang aku tak sangka ada budak sekolah (lelaki pulak tu) yang begitu sopan dan berhemat. Taulah kan, bebudak sekarang nie takdelah pandai nak begitu perihatin. Tentu mak bapak dia bangga ada anak yang begitu kan. Yerlah..sekarang nie bukan setakat bebudak, kekadang orang dewasa pun tak perihatin sebegitu.

Okay..nie citer malam tadi pulak. Sambil dok tengok tv kuar iklan Pizza Hut pasal pizza yang terbaru. Tetiba meluncur jer mulut aku cakap.."Wuuiih..sedapnya pizza tu". Jam tu jugaklah MIL aku masuk bilik dia ambik duit soh order pizza hut. Aku ingatkan dia bergurau. Aku lak selamba jer dok dalam bilik. Tetiba hubby panggil aku dan tanya naper aku tak call pizza hut lagi. Laa..aku ingat kot hubby nak gi beli. Aku pun tanpa berlengah capai tepon call ler. Hah..malam tadi aku tak makan nasik..aku makan pizza. Sedaapnya..

Tulah..asik dok pikir betapa bosannya dok dengan MIL (walhal dia tak pernah pun merungut dengan sesapa pasal aku, aku tak de pun dengar dari mulut orang lain dia merungut pasal aku). Tengok betapa perihatin dan sayangnya dia kat aku nie. Aku jer yang asik pikir yang bebukan. Asik dok merungut jer. Teruk betul aku nie kan.

p/s: bukankah kita selalu diberitahu setiap kejadian ada hikmah disebaliknya?

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails