Khamis, 12 Oktober 2006

Di saat itu...

Aku sebenarnya maleh nak citer pasal hari aku bersalin hari tu. Maklumlah citer dah basi. Dah hampir 3 bulan ianya berlalu. fuuh..cepat tul masa berlalu kan? Cam tak caya jer kan?

Tapi aku terpaksa cerita atas permintaan ramai (eh..ramai ker?..hahahahahaha).

25/7/2006
Aku masih bekerja sedangkan tarikh dijangka adalah keesokan harinya. Sengaja aku tak bercuti awal sebabnya dulu masa aku mengandungkan Julia aku lewat hampir 11hari dari tarikh jangkaan bersalin. Bos dah tanya itu ini dan pengganti aku sepatutnya sudah mengetahui apa yang perlu dibuat belum diambil pun. Aku malas nak risau, tak koser aku dah.

26/7/2006
Pegi check-up. Doktor dah pun bertanya sama ada aku ndak bersalin hari ni or just tunggu sehingga ada tanda. Kesudahannya doktor jugak cadangkan aku tunggu jer sampai ada tanda bersalin tiba. Aku mintak MC, doktor pun beri aku MC seminggu. Takut gak aku kot aku terbersalin kat ofis nanti.

Lewat petang bos aku call, soh aku datang opis utk settlekan few things katanya. Kepala otak dia berbiul kata aku dalam hati. Dengan nada marah aku katakan masa aku kat ofis takde benda pun nak disuruh, alih2 soh aku dtg opis lak. Siap cakap dengan aku jangan risau pasal hal opis nie.

Aku pun cakap kat hubby aku terpaksa pegi keja the next day. Hubby memula tak setuju tapi bila aku terangkan yang aku belum pengganti dan aku terpaksa barulah hubby kata ok.

27/7/2006
Sepatutnya aku ke opis..tapi ntah macam mana hubby dah terlewat ke opis dia. Makanya aku tangguhkan untuk pegi keesokkan harinya. Tapi aku sempat berinternet di rumah tapi sekejab sahaja.

28/7/2006
Awal pagi selepas Subuh, aku mintak hubby jangan pegi keja. Aku tetiba dah rasa sakit. Memula hubby macam mamai jer. Tak pepasal dia terus bangkit dan mandi. Agaknya baru teringat nak bawak isteri tersayang ke hospital kot..hehehehehe. Okay, lepas hubby mandi aku sempat mintak sediakan telur separuh masak. Aku dengar orang kata kalau nak senang bersalin makan telur ayam kampung dgn madu. Memandangkan kat umah tu takde telur ayam kampung, aku tukar menu telur ayam separuh masak. Jadilah kan..telur ar jugak. Dalam dok menahan sakit.. isk.. isk.. makan tetap tidak dilupa.

Dalam perjalanan ke hospital mulut aku tak henti2 membaca ayat2 Al-Quran. Apa saja ayat yang terlintas di fikiran, aku baca jer. Hubby kejab2 pusing belakang tengok aku. Aku sound dia jangan kerap sangat tengok aku, kang accident kang haah..lagi susah kang.

Sampai kat hospital aku terus check-in ke labor room. Jururawat2 tanya ada tanda tak? Tanda apa? Rasa sakit adalah..so, dorang pun masukkan ubat untuk buang air besar. Punyalah lama aku dalam tandas sampaikan jururawat datang dok ketuk pintu takut kot aku dah tak larat nak berjalan. Masa di atas katil rasa sakit tu datang kerap. Dah buka 4-5cm kata bidan. Salah sorang jururawat berbangsa India pula menyabarkan aku sambil mengurut dan tak lupa menyuruh aku membaca ayat2 suci Al-Quran. Aku bersyukur sesangat walaupun dia bukan seagama (dahi dia ada tanda merah), dia mengetahui untuk menenangkan aku.

Tepat jam 8.54pagi lahir seorang bayi perempuan yang sangat comel seberat 3.45kg yang namanya aku berikan selepas berusia dua minggu ..LIDIA CAMELIA..

hah..tulah serba skit citer pasal hari aku nak bersalin anak kedua kami..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails