Selasa, 21 November 2006

Hujan..

Dekat dua minggu tak menulis nie..hati rasa gundah gulana. Setiap hari yang berlaku tu rasa nak tulih jer kat sini. Tapi bila ada peluang nak menaip..segala idea tu hilang. Jari dok tekan huruf peh tu 'delete'..tu jerlah kejanya. Kesudahannya nilah dia nyaa....

Hari nie 21hb November bersamaan 29 Syawal..maknanya sendiri tau la ek. Aiseh..open house pun takde la ek. Tapi dah ganti dengan kenduri kahwin. Maklumlah cuti sekolah pun dah mula. Ada gak umah yang aku tak pegi beraya. No wonderlah aku kena perli dek adik sepupu aku tuh rupanya raya dah abih pun aku belum gak pegi beraya ke rumah dia. Bila bagi alasan hujan tiap2 petang, dia condemn aku cukup2, katanya aku bagi alasan macam taknak datang jer. Adusss..pedih beb pedih kena sound camtu. Nak ikutkan aku selalu gak melawat dia, tak raya pun aku pegi. Nak buat camner..bagi apa alasan pun dia taknak terima. Diam jerlah.

Jangan kata umah adik sepupu aku tu, umah makcik aku tu pun aku tak pegi. Makcik aku siap pesan telefon ar dia. Tentu dia ingat aku sengaja taknak beraya ke umah dia. Bila aku cakap kat hubby..member diam jer. Kalau umah sedara dia tu, ingat jer dia. Hah..aku dah start nak mengungkit ler ni.

Hujung minggu nie lak hubby OT, ada stockcheck katanya. Bosannya..Nak pulak petang2 dah hujan lagi ler aku jadi bosan. Minggu lepas dah janji dgn parents aku nak balik KL pun tak jadi balik. Minggu nie nak balik KL, takkan nak soh dorang amek aku lak. Minggu sebelum nie bangcik dah datang amek dah. Kot nanti ada yang tak suka lak kang aku buat camtu.

Kesian betul Julia..masa hari Ahad hari tu siap ambil kasut ditunjukkan kat hubby. Siap cakap "Ayah, jom ar jalan". Hubby yang baru balik keja keletihan pulak cakap "yerlah, kejab lagi kita gi jalan yer". Hhhmm..tak sampai 15minit hujan lebat sampai lewat petang. Ingat kot semalam nak bawak ler Julia gi jenjalan..hhmm sampai jer umah hujan lebat turun lagi. Tengoklah hari nie camner pulak. Kot hujan petang kang, kenalah Julia tunggu minggu depan. Minggu depan terus ler balik KL. Eh..balik KL mana leh alasan hujan. heh heh heh..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails