Rabu, 29 November 2006

Julia & Lidya

Sejak Julia ada adik nie..perangai dia sedikit 'ganas'..hehehehe selamba jer aku kata dia 'ganas' ek. Perasaan kanak2 kecil nie tak dapat diluahkan macam orang dewasa. Diluahkan dengan perangai yang tak terduga. Sejak dia dah pandai bercakap nie. Pening kepala aku melayan dia ditambah pulak dengan perangai yang betul2 menguji kesabaran aku dan hubby.

Yang kelakar ada..tak kurang juga yang menyentap hati aku. (time2 camnielah datang keinsafan betapa mak aku terpaksa nak tahan kerenah kami enam adik beradik.) Aku baru 2 nie pun dah rasa pening2 lalat dah. Tu pun aku bekerja, kalau tak bekerja tu tak taulah. Tapi orang kata kalau ibu yang tak bekerja yang mengasuh anak2 lebih elok perangai dan disiplin anak2 tu. Iyer ker?

Lydia dah mula angkat punggung dan untuk kali pertama semalam dia menjerit menangis sebab kepala dia tertunam ke lantai. Nak kata tilam kecik..mungkinlah kot. Maklumlah si Lydia nie 'tembam' (bila nak upload gambar dorang pun aku tak tau).

Julia pandai nyanyi lagi 'twinkle-twinkle' (irama jer sama..ayat lintang pukang) belum dia nyanyi lagi iklan 'Adabi' tu. "Adabi..menyelerakan"..Julia nyanyi "ba..bi" keh keh keh..Dahler tu bila pasang Astro jer mula ar..'mak, nak aton (cartoon) mak'. Takde chance langsung aku nak tengok citer favourite aku.

Orang selalu tanya aku..Julia jelous tak dengan adik dia? Hah..maunya tak jealous..ada jer dia buat kat adik dia. Adik dia tidur dia jerit kat telinga adik dia peh tu kekadang sajer jer dia tutup mulut adik dia suruh adik dia diam. Tapi kalau orang lain dok pegang adik dia tau pulak suruh aku ambil balik adik dia tu. Kalau dulu aku marah kat Julia hubby selalu marah aku balik, sekarang nie hubby lagi garang dari aku.

Dulu Julia tak takut langsung kalau bilik gelap tapi sekarang nie dia dah takut pulak. Heran aku dibuatnya. Tak tau siapa yang dok takutkan dia. Macam kes malam tadi..

Dia masuk bilik tidur adik ipar aku. Aku panggil 'Julia..buat apa dalam bilik Acik tu?'. 'Keluar..hah kang kena kang, keluar cepat'. Dia tak gak keluar dari bilik tu. Last2 aku aku cakap 'hah...Ju-on tangkap budak dalam bilik tu' Dia pun cepat2 keluar..eh eh mak mertua aku ada belakang dia. hehehehehe..aku ingatkan Julia sorang2 jer dalam bilik tu. Uwan dia ada sama rupanya.

Hah tu baru Julia tu. Belum lagi si adiknya si Lidya. Camner ler agaknya ek?

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails