Selasa, 23 Januari 2007

Hutang '0'

Tahun nie aku taknak toleh belakang lagi..Aku bertekad dan berazam untuk menyimpan. Kalau dulu aku tak kisah sangat pasal simpanan sebab aku tau masa aku pencen nanti aku dah ada duit KWSP, Insurans, Anuiti. Tapi bila difikirkan balik, kalau dah tua nanti lagilah banyak duit nak pakai, yerlah umur dah meningkat tahap kesihatan pun tentulah menurun. Takkan nak harap anak2 menghulur.

Tapi untuk menyimpan kenalah pastikan aku nie tak ada hutang, betul tak? Macam mana nak simpan duit kalau ada banyak hutang yang belum dilangsaikan. Aku tanamkan azam dan tekad tahun ni adalah tahun untuk aku melangsaikan segala hutang piutang. Bila hutang semua dah langsaikan aku akan pastikan menyimpan duit tunai yang lebih yang bukan untuk masa tua tapi untuk duit persiapan raya (raya tahun nie pertengahan bulan Oktober..cepat tu). Aku dah bajet, kebanyakan hutang pun akan langsai selewat2nya bulan Ogos.

Aku memang tidak boleh nak mengharap hubby sorang. Dia sendiri selalu mintak bantuan dari aku.(macamlah aku ni banyak duit)

Tahun ini juga adalah tahun untuk aku berkata 'tidak' pada sebarang 'hutang'. Sebenarnya dari tahun lepas lagi aku dah mula untuk berjimat cermat. (Eh..mana lak..hari tu aku pegi Mid Valley dan aku 'terbeli' (boleh ker perkataan 'ter'?) alat mengurut <-kantoi).

Insya Allah..ini janji pada diri aku sendiri..

p/s: Doakan aku berjaya melupuskan hutang dan berjaya menyimpan..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails