Rabu, 7 Februari 2007

Tangisan dalam gembira

Gembira dalam tangisan ker tangisan dalam gembira? Teruk betul bahasa aku sekarang nieh. Tak kisah lah tu. Aku nak kongsi kegembiraan aku bersama semua orang kalau boleh.

Alang adik aku yang beza cuma setahun setengah berumahtangga lebih awal dari aku (dah gatal sangat nak kahwin..mampus aku kena belasah dek Alang kalau dia baca nieh). Dah ada anak pompuan Farah namanya. Umur Farah pun dah 6 tahun. Farah nie pun walaupun dah lama takde adik tapi setakat nak pakaikan pampers memang dia suka nak buat (yang menjadikan aku lagi malas). Farah pun ada gak merungut ayat2 nak kan adik. Yang paling kelakar tu ayat dia "tulah, ayahanda dengan bonda taknak jadi pengantin sebab tulah Kak Yong takde adik lagi". Kesian kan..

Pagi semalam Alang sms aku, "ada dble line, cfm(confirm) ada". Masa tu jugak airmata aku berguguran, bukan sedih tapi teramat gembira. Aku tau betapa Alang dan suami yang memang nak sangat menambah ahli keluarga. Alhamdulillah..usaha mereka berjaya.

Aku tak taulah Farah tu dah tau dia bakal dapat adik atau tidak. Apapun, aku bersyukur dan tumpang gembira untuk Alang.

p/s: masa sampaikan kat hubby this good news, dia ingat aku yang pregnant..sabaujerlah..Lidya tu baru jer 6 bulan..tak beragak hubby nie tau..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails