Jumaat, 27 Julai 2007

Musim Demam..

Belum pun aku sembuh dari batuk dan selsema, anak2 aku dah terkena dah. Berat rasa nak pegi keja bila melihat Julia dan Lidya tak sihat. Bukan aku sengaja tak nak jaga anak2 aku tu. Tapi aku terpaksa, minggu lepas aku dah cuti lepas tu pulak aku cuti sakit 2 hari. Alih2 nie anak2 aku lak demam. Rekod kedatangan kerja aku di tahun nie memang tak cantik langsung.

Sedangkan selama nie aku memang susah nak cuti melainkan aku dah rancang untuk bercuti (kalau tak, camner cuti tahun aku nak dihabiskan). Kebaikan bila anak2 dijaga dek uwan mereka nielah tak risau. Kalau hantar kat nurseri ker atau ke pengasuh dah tentu aku dicop mak yang teruk. Sanggup pegi keja sedangkan anak2 perlukan perhatian saat dorang kurang sihat.

Hari nie harapnya aku dapat balik cepat. Aku tak sampai hati nak biarkan mertua aku tu melayan kerenah anak2 aku yang tak sihat tu. Hubby pun tak boleh nak cuti sebab sebelum nie dia dah cuti sakit selama 2 hari. Ahhh..tension tension.

Tadi masa breakfast aku ada tanya kat hubby nak buat ke tidak birthday si Lidya hari Ahad nie. Boleh dia cakap dia tak tau nak buat macam mana. Inilah dia orang lelaki. Dah tak reti tu mulut tak ringan nak bertanya itu ini. Buat selamba dia jer. Walhal aku siang2 dah bagitau aku nak buat majlis hari lahir lidya di rumah makbapak aku kat Pantai Dalam tu. Tapi hubby boleh lak cakap kalau boleh taknak panggil ramai sangat orang. Takde buat apa2 perancangan tetiba cakap taknak jemput ramai orang. Eeeeiii..bikin panaih betul ar.

Aku lak ingat nak wat minggu depan pun x dapat sebab mak dan Ateh akan mengikut rombongan ke Cameron Highlands dan Padang Besar. Minggu lagi satu ler jawabnya aku buat nanti. Hmm..aku pun takdelah nak buat besar2 pun. Panggil jer bebudak yang dekat2 rumah untuk makan kek dan bagikan kat dorang jajan. Dah ler.. Umur 1thn apalah sangat. Dah besar skit macam Julia tu ok ar kot.

Apapun, selamat berhujung minggu dan pada yang tak sihat macam aku..rajin2 makan ubat tau.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails