Jumaat, 7 September 2007

Hubungan

Sure orang ingat aku dengan adik ipar aku tu tak ngam kan? Sebenarnya hubungan aku dengan adik ipar aku tu boleh dikatakan rapat jugak. Aku tak pernah pun marah hatta menjeling dengan tingkah laku dia. Memanglah dia ada sedikit sebanyak kelakuan yang aku tak suka tapi aku rasa dia pun rasa macam tu jugak kat aku. Kalau dah memasing ada kekurangan tu sendiri mau ingatla kan.

Sebelum kejadian aku marah dia tu, hubungan kami rapat. Aku tau segala luahan hati segala apa yang berlaku pada diri dia tu. Tapi sejak dah ada anak 2 dan dia pulak dah bekerja takdelah dapat aku dengan dia nak berborak macam dulu lagi. Adik ipar aku pulak memang sayangkan anak2 buah dia. Selalu dia bawak ole2 untuk anak2 sedara dia tu.

Aku akui cara aku bahasakan dia tu cara kasar tu buat dia bengang kat aku. Selama aku jadi kakak ipar dia aku tak pernah langsung marah dia. Itulah kali pertama aku marah dia. Mungkin sebab aku terlalu lama bersabar dengan kelakuan dia selama nie dan bila dah terkumpul tu aku jadi hilang sabar.

Macam yang aku dah cakap awal2 tadi memasing ada kekurangan. Selama nie pun aku layan dia sama jer dengan adik2 aku yang lain. Ada ketika aku kecik hati dengan sikap dia tapi aku let go jerlah. Sebabnya aku rasa aku pun ada jugak buat benda yang dia tersinggung.

Nak kata aku menyesal dengan apa yang aku bahasakan pun tak guna. Benda aku dah cakap, tak payah ler nak menyesal. Betul tak? Betull…

Yang penting sekali aku jadikan benda yang berlaku nie aku jadikan sebagai satu pengajaran untuk mendidik anak aku supaya lebih bersopan dijalanraya eh jalanraya lak..berbudi bahasa r..(yolah duuu)

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails