Selasa, 18 September 2007

Kesian tul ar..

Dah nak seminggu puasa aku belum lagi berpeluang berbuka puasa dengan parents aku. Sepatutnya hujung minggu hari tu, tapi dek kerana MIL dan Lidya yang tak sihat maka plan kami tangguhkan. Insya Allah hujung minggu nie dapatlah hendaknya aku berbuka dengan parents aku tu.

Lidya sebenarnya belum sihat betul. Semalam aku terpaksa ambik cuti kecemasan sebab FIL tepon soh aku balik sebab Lidya tak henti2 menangis. Bayangangkan kalau kita yang dewasa kalau sakit perut ditambah pulak dengan demam. Budak kecil apalah yang dia tau cakap, menangis jerlah kejanya. Hari nie giliran hubby lak cuti untuk tengok2kan si Lidya. MIL pun bukannya sihat sangat pun. Tak sampai hati pulak nak biarkan dia terkontang kanting sorang2 menjaga anak aku yang tak sihat tu.

Semalam bawak gi klinik, aku siap mandikan dia. MIL dah tanya, selesa ker badan dia tu kena mandi? Aku diam tapi hubby terus jawab, "Doktor pakar pun ada cakap kalau budak demam, seeloknya bagi mandi takpun jaram dengan kain lembab. Kurang ar panas badan dia. Kot terlalu panas nanti takut lain lak jadinya." MIL pun diam. Sampai di klinik Lidya tak mau dipegang, dia nak merayau dalam klinik tu. 'demam ke tak anak aku nie?' tanya aku dalam hati. Dah jumpa doktor dan ambik ubat, kitorang pun balik. Hubby tanya aku sama ada aku nak balik ke opis or just terus amek cuti. Aku terus cakap nak ambik cuti.

Hari nie Lidya tak cirit birit lagi. Cuma badan dia 'dedar' (panas skit) jer. Harapnya by the time nak balik KL Lidya dah sihat. Pagi tadi pun aku tak bagi makan ubat, aku pesan kat hubby soh bagi bila dia dah bangun tido nanti.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails