Khamis, 20 September 2007

Lega skit

Alhamdulillah..Lidya dah pun sihat skit. Tapi perangai lak yang tak oknya. Dia punya 'angin' lagi teruk dari kakak dia lah. Suka suka dia nak melalak, dia melalak pehtu sampai legan lak tu. Bila kena marah skit apa yang ada kat tangan dicampak. Bak kata MIL tu dah baik demam jadik lagi 'brutal'. Takperlah..brutal pun janji dia sihat. Ragam dia tu ada lagi sesikit.

Semalam cuma tinggal bertiga jer (aku, FIL & MIL) yang berbuka puasa. Hubby berbuka puasa dengan kengkawan pejabat dia. Tak kisah ler kan, kira orait ler tu dari berbuka sorang2 pehtu makan maggi jer..hehehehee.

Hari tu masa 3 hari puasa, MIL dah tanya bila nak shopping baju raya anak-anak. Aku cakap masih awal lagi. Nak ikutkan hampir tiap-tiap bulan aku belikan baju baru. Bebudak kan cepat membesar, jadiknya selalu lah kena beli baju baru.

Semalam birthday bapak yang ke 57. Pagi semalam aku call bapak dan nyanyikan lagu 'panjang umur' untuk bapak. Aku ucapkan jugak moga panjang umur dan murah rezeki. Bapak gelak jer. Dia cakap tengah malam tu anak2 bapak yang lain dah nyanyikan lagu 'happy birthday'. Selalunya aku orang pertama yang ucapkan, kali nie aku lak lambat. Takperlah janji aku ingat nak ucap daripada aku langsung tak ingat.

Mungkin balik sana aku nak belikan bapak kek kecik..hhmm nak beli hadiah apa untuk bapak ek? Mungkin tak beli kot. Beli jerlah baju melayu untuk raya nanti. Kalau mak dah belikan takperlah, kira2 tahun nie bapak ada ar extra baju raya. hehehehee

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails