Khamis, 4 Oktober 2007

Dah start shopping ker?

Hari nie aku amek coti sebab atas permintaan MIL. Dari hujung minggu hari tu dia cakap nak ke Jaya Jusco tapi FIL tak dapat nak penuhi permintaan MIL dengan alasan hujung minggu susah nak dapat parking. "sok kita buatla shopping kompleks sendiri", kata MIL dengan nada merajuk dia. Kesian pulak aku dengar. Jadinya hari nie aku jaga anak2 aku. MIL ajak aku pegi sama. Eisshh..tak dapat der. Mana nak kendong si Lidya mana nak jaga si Julia yang kuat merayau tu. Tak payah ler. Baik dok umah pasang air-cond n zzzzzzzzz..hehehehehe

Aku baru jer kemaskan barang2 yang dah dibeli dek MIL. Siap beli mangkuk tingkat tu. hehehe boleh aku guna untuk bawak bekal nanti. MIL dengan murah hati membeli mainan untuk Julia dan sepasang kasut untuk Lidya. Alhamdulillah..murah rezeki anak2 aku. Tahun nie memasing 2 pasang kasut, termasuk aku...hehehehehehe

Aku nak sangat balik hujung minggu nie ke KL tapi hubby berat nak lepaskan. Macam2 alasan dia bagi. Sejak dia kureng sihat nie, kalau boleh dia nak aku dan anak2 depan mata dia. Kalau orang lain punyalah seronok isteri n anak2 takde depan mata tapi kali nie lain pulak. Nak wat camner kan. Terpaksalah aku akur. Bengang jugak adik2 aku sebab tahun nie aku berbuka puasa dengan dorang 2 kali jer.

Lagi satu hal yang menyedihkan aku ialah tahun nie Abang tak beraya dengan kami. Dia kena lapor diri kat nun jauh kat Kedah. Yer..abang dah dapat lantikan sebagai polis bantuan di Kedah. Kalau nak mintak tukar kena tunggu 2 tahun baru boleh tukar. Dahler kitorang memang takde sedara mara kat sana, kenalah abang sorang2 kat sana.

Malam tadi dia dah bertolak ke Kedah dengan bas. Pagi tadi masa aku call Abang, dia dah sampai kat Alor Setar nak carik transport ke Kuala Kedah. Aku tanya 'ada duit tak?' Bapak hulurkan RM150 katanya. Ehh ..cukup ker duit banyak tu? Kalau tak cukup Abang mintak kat ko lah. Hah..yer aku nie bank cop duit ek. Abang gelak besar dah.

Ahh..Abang aku yang sorang nie, harapnya dapatlah dia balik untuk beraya dengan kami.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails