Selasa, 30 Oktober 2007

Isshh...aiii

Hari minggu hari tu aku tak jadi balik KL. Plan tertangguh sebab hubby tak sihat. Semalam dan hari nie pun hubby tak pegi keja. Insya Allah hujung minggu nie aku balik kot. Bergantung pada keadaan kesihatan hubby.

Suasana hari raya semakin suram..tapi orang jual lemang masih lagi hangat (nak sambung sampai ke Raya Haji ler tu). Eh..lupa nak tukar caller ringtones dan ringing tone.

Rasa tak sabar pulak nak tengok keadaan si Amal, anak saudara yang baru tu. Kata Alang, baby Amal sekarang nie dah semakin kerap nak menyusu badan. Baby boy mang lah macam tu kan. Tapi aku rasa mana2 baby pun macam tu gak. Alang bagi tau babycot yang dia ambik hari tu masih belum dipasang sebab hubby dia tak reti pasang tanpa manualnya. Hmm..sama jer dengan hubby aku. Dulu masa Lidya baby dulu, dekat 2jam hubby dok menelek last2 aku tolong tak sampai setengah jam dah siap dah.

Baru2 nie pulak bos buat appraisal. Citt..dia terus jer buat komen peh tu letak point. Tak sampai 10minit dia soh aku sign letak komen sekali. Dulu2 aku tak letak komen panjang2. Tapi sebab dia buat macam tu aku pun letak ler komen panjang lebar. Dah datang GM ambik form tu barulah dia nak borak2 dengan aku. Memula tu aku malas nak layan tapi aku rasa inilah peluang aku nak cakap apa yang aku nak cakap. Macam2 lah yang kami borak kan termasuklah hal2 peribadi.

Hmm..baru2 nie dia layan aku baik jer. Dia cakap pun takdela nak marah2 sesuka hati dia. Semua perempuan dalam dunia adalah mak orang, isteri orang dan tak lupa kakak kepada orang lain. Apa perasaan dia kalau mak dia or anak dia kena marah macam yang dia marah aku? sure dia sakit hati kan? Aku pun nak kerja ada ketenangan. Satu ayat yang paling aku sakit hati bila dia cakap "one bright person within your race". Halo..kecerdikan, kepandaian seseorang bukan dari keturunan ok. Aku mang dah agak bangsa bos aku nie jenis pandang bangsa aku yang tak pandai, yang bengap dan pemalas. Aku kenalah keja lagi kuat untuk buktikan kat bos yang tanggapan dia salah. Atau mungkin bos aku nie mang tak pernah dan tak ramai kawan bangsa aku. Mungkin la kot.. Takpun bos aku nie ingat bangsa dia semua yang bagus sampai tak nampak kehebatan bangsa lain. hmmm..lantak ko lah bos.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails