Khamis, 29 November 2007

Aku dihambat kesibukan..

Hari nie aku 'free' skit. Bos takde, gi product briefing di KL. Eleh..bos aku tu mang selalu tak masuk opis pun. Tapi lega sebab tak payah nak dengar dia tepon aku tanya itu ini.



Hujung minggu nie sepatutnya aku balik ke KL tapi memandangkan bapak dan adik beradik dia dah plan nak ke Palong, terpaksalah aku ikut. Hubby as usual..lots of excuses. Rimas dengan orang yang terlalu ramailah tulah inilah. Aku senang jer..if u don't to go, i go with my sister. She willing to pick me before they proceed to Palong. Hubby pun jadi serba salah. Nak tak nak kenalah dia gagahkan ikut sama.



Lately aku jarang nak bercerita. Takde benda yang nak dikongsikan. Macam biasa pegi keja balik keja tu jerlah. Sampai rumah aku terus letak beg mandikan dua kanak2 riang. Seronok layan dorang. Rasa penat dan tension hilang terus.



Lagipun aku malas nak cerita pasal benda2 yang menyakitkan hati aku. Bukan aku taknak kongsi cerita kat sini. Macam yang aku dok sebut tadila kan, hari2 yang aku lalui biasa2 jer. Takde yang menarik. Titik..



Lagipun petang2 hujan buat aku lagi ler dok terperap jer kat umah. Bila dah terperap tu, antara dua jerlah samada tengok TV atau layan internet. Aku layan internet pun sekejab jer, maklumlah ada dua kanak2 nie pantang nampak aku bukak laptop, hah siaplah datang si kecik dan sikakak dok tekan keyboard. Pada aku layan internet, baik aku gurau dengan kakak n adik. Seronok layan dorang lagi. Mulut kakak dah keletah dah pandai menjawab..boleh..boleh blah..adik lak dengan bahasa tah apa dengan reaksi muka dan mata bersinar dia.



Ini gambar masa hari raya pertama hari tu. Time baik..bukan main lagi peluk tapi time gaduh..aku tolak ko, ko tolak aku.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails