Selasa, 6 November 2007

Bila tak berjumpa..

Aku bukan anak manja, bukan jugak anak tunggal tapi bila setiap kali peluang untuk menjenguk makbapak terhalang aku pasti jadi gundah gulana. Aku taknak makbapak rasa sedih anak dorang nie seolah2 dah lupa nak menjenguk. Aku paham sangat perangai makbapak, mulut cakap takper tapi hati dorang tu menjeruk rasa.

Aku tau sebab pernah masa Alang masa memula kahwin sebulan sekali pun payah nak jumpa, makbapak asyik merungut kat aku. Duduk dekat2 pun payah nak jenguk dorang. Bila aku bagitau Alang, sampaikan aku dengan Alang gaduh besar pasal dia tak balik tu. Alang ingat aku sengaja buat2 cerita.

Bila dah sampai giliran aku nie. Aku nak pastikan yang aku punya masa untuk jenguk makbapak. Aku tau betapa sunyinya rumah bila semua anak2 makbapak takde. Aku taknak nanti sampai masa aku menyesal dan terkilan sebab tak luangkan masa dengan makbapak. Memanglah zaman moden nie dah ada kemudahan untuk berhubung dengan makbapak. Yang sebenarnya aku nak peluk, aku nak cium makbapak dan kalau boleh aku nak manja2 dengan dorang.

Aku tak tau kat orang lain tapi aku taknak suatu masa nanti aku rasa menyesal dan terkilan sebab tak luangkan masa dengan makbapak.

p/s: baru sebulan tak jumpa aku dah emo dah..tak dapat aku bayangkan bagi mereka yang dapat jumpa makbapak setahun sekali tu..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails