Isnin, 3 Disember 2007

Poland di hujung minggu..

hhehe..aku bukan gi Poland daa..tapi gi Palong 15, umah Pakngah (adik bapak) aku. Hari Sabtu petang aku gi dengan bapak. Bapak jemput aku kat umah dekat jam 4.00 petang. Hubby tak ikut, atas alasan kesihatan tak mengizinkan. Lebih kurang dekat jam 6 petang kami sampai kat Palong. Tak koser dah aku nak bising-bising, dia dah bagi aku ikut pun dah kira ok ar tuh.

Hampir semua adik beradik bapak kat sana. Dorang dah berpakat nak buat kenduri arwah. Aku pun takde buat apa pun. Sampai kat sana pun aku sibuk dok melayan kerenah si kecik. Tapi kekadang terlepas pandang sebab adik-adik spupu boleh diharap nak menjaga.

Aku memang suka mengusik adik2 sepupu aku. Dorang pulak jenis tak kisah, gelak ajerlah dengan usikan aku. Dorang nei pulak jenis ringan tulang. Mak bapak dorang pun tak payah nak mengarah itu ini. Memasing dah tau apa nak dibuat. Seronok aku tengok dorang nie.

Bergurau, gelak ketawa dan bercerita jadi aktiviti utama kami. Yang paling seronok tentulah si Julia. Dapat berkawan dengan adik-adik sepupu aku yang jugak seronok melayan si Julia dan Lidya.

Tah bila nak berkumpul macam tu lagi. Masa nak balik petang semalam, umi (isteri pakngah) siap tanya, bila nak datang lagi?

Insya Allah, bulan depan kami akan berkumpul lagi tapi kali nie mungkin di rumah atok di KL pulak. Eisshh..tak sabar nak berkumpul lagi nieh....

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails