Sabtu, 5 April 2008

hari dok umah lagi..

Hari nie sepatutnya aku gi kenduri kahwin adik spupu hubby kat Jelebu. Kalau minggu lepas dirumah sebelah pompuan hari nie lak sebelah pengantin lelaki. Awalnya mang aku dah plan nak ikut tapi bila hubby kata dia keja nak pulak kenduri nie sedara belah dia, aku bagilah alasan tak nak pegi.



In laws aku gi bawak si kakak pegi...alaaa..lupa lak nak amek gambar dia pakai blouse dibeli dek Uwan dia tu. Dengan keadaan aku macam nie nak pulak kena jaga si adik yang lasak giler, elok ajer aku dok umah. Nie tengah rileks jer. Nak masak pun maleh ar pulak. (tak masak hari2 pun leh malaih). Ingat nak soh hubby tapau jer takpun beli jer McD or KFC takpun pizza..hehehehe..



Lidya mang ler lasak dibandingkan dengan kakak dia. Ada jer kerja dia buat diam2. Tadi pun Uwan dia dok pesan kena ngadap betul2. Aihh..aku tadi dok dalam bilik air, Lidya tak melalak pun. Dia tunggu jer kat luar bilik air sampai aku keluar. Aku dok umpan pasang TV nie tapi dia sibuk nak kacau lak last2 aku umpan lak henpon aku. Barulah dia dok diam. Tupun sambil2 mata dok tengok TV. Dia tengok channel Play House Disney (Channel 613) Astro. Pemilih gak dia nie..kalau dia dah tengok, mang ler dia tak layan. Kenalah aku tukar ke channel lain lak.



Dalam dok malaih nak masak, ikan 3 ketul n ayam dah aku kuarkan dari peti ais. Jab kang masak nasi. Hubby tu tau ..kalau aku tinggai sorang kat umah sure aku masak untuk dia. Tak pun kang kul 1 dia tepon aku tanya masak ke tak. Kalau aku dah masak, takdelah dia gi tapau. Kot aku tak masak, sure dia tapau nasi ayam.



Gambar nie aku amek masa tahun lepas..nak soh dia diam dr nangih, aku bwk dia gi tepi rumah, petik bunga raya letak kat tinga..soh dia posing..

Comei tak? mestilah comei..macam mak dia..(perasan!!)

Happy weekend all!!

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails