Isnin, 22 Disember 2008

xtvt hujung minggu..

Hari Jumaat sebelah petang (dalam keta) tetiba hubby kata nak balik KL.  Tetiba jer hubby nak balik.  Aku pun kebetulan 'off' hari Sabtu..boleh ar aku siap2kan apa yang patut.  Masak lauk pun yang cincai jer.  Jadiklah dgn sambal telur, ikan masin ikan selar kuning tu dan tempe goreng.  Sib baik hubby jenis tak kisah (dgn aku jer ckp tak kisah kot tapi bila mak dia masak laju jer dia makan).

2-3 hari nie kena ar aku tido kat umah mentua.  FIL gi ikut rombongan ke Johor siap tinggal pesan sebelum kami bertolak ke KL hari tu, mintak kami tido temankan MIL.  No wonder ar beria2 dia ajak balik KL hari tu.  Ada makna tersirat upanya dia yer.

Aku nie kalau balik KL mestilah nak ajak adik2 aku gi jenjalan.  Tak dapat tidak round dalam keta pun dah ok kat aku.  Daripada 'topongap' dalam umah baiklah aku amek angin.  Aku dah sound kat bapak dah..mintak dia tolong jemput aku balik KL minggu nie.  Bila aku sampaikan hajat aku kat hubby jadik lain lak bunyinya..

'saya baru jer ingat nak berehat dgn awak', kata hubby.  Lemah tul ar.  Hubby nie kalau cakap berehat means berehat betul2 dok umah mengadap @stro yang tah apa2 citer.  Aku mang ler tak tahan dibuatnya.  Aku pun bukak mulut..sound dia balik..

'kalo setakat cuti berehat dok umah jer, baik saya balik kl'..

eh hubby taknak kalah ko..leh lak dia jawab..'namapun cuti berehat'..

sabarjerlah..

nampak gayanya rancangan tinggal rancangan jerlah..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails